<-PostCategory-> // 20:28 - دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:,

 آموزش جیلبریک آیفون، آیپاد و آیپد با نرم افزار absinthe

جیلبریک (Jailbreak) در لغت به معنای شکستن قفل است. اما در اصطلاح به معنای شکستن محدودیت‌های (قفل) سیستم عامل اپل نسبت داده می‌شود. به وسیله جیلبریک آی دیوایس های اپل شما می‌توانید دستگاه خود را سفارشی سازی کنید و اپلیکیشن های دلخواه خود را بر روی آن نصب کنید. به طور پیش فرض سیستم عامل اپل اجازه نصب برنامه های کرک شده را بر روی آی دیوایس نمی‌دهد لذا کاربر باید یا گیفت کارت اپل داشته باشد و یا اینکه فقط از اپلیکیشن های رایگان آیتونز استفاده کند. که این موضوع شاید برای برخی از کاربران خوشایند نباشد. اما جیلبریک iOS امکان پیشرفته کردن دستگاه را به شما می‌دهد. جیلبریک برای تمام دستگاه های اپل از جمله آیفون، آیپاد و آیپد وجود دارد. ما در این مقاله به آموزش جیلبریک iDevice (آیفون، آیپاد و آیپد) با نرم افزار absinthe 2.0 خواهیم پرداخت.
چگونه iDevice خود را جیلبریک کنیم؟
برای Jailbreak کردن دستگاه های اپل برنامه های زیادی ارائه شده است که با استفاده از آن‌ها بدون نیاز به دانش نرم افزاری و سخت افزاری خاصی تنها با اجرای چند مرحله ساده می‌توانید قفل دستگاه خود را باز کنید. در این مقاله با یکی از ساده‌ترین نرم افزار انجام این کار با نام absinthe آشنا می‌شویم که در صورتی که نسخه فعلی iOS شما توسط این برنامه پشتیبانی شود به راحتی می‌توانید تنها با چند کلیک دستگاه خود را جیلبریک کنید. البته نرم افزار دیگری برای جیلبریک کردن همانند RedSnow نیز وجود دارند که در نوشته های بعدی سایت تورتک با طرز کار آن‌ها آشنا خواهیم شد.
جیلبریک با برنامه absinthe
این برنامه توسط Chronic Dev Team برای جیلبریک آی دیوایس ارائه شده است و به دلیل سادگی عمل، این برنامه مورد توجه بسیاری از کاربران آی دیوایس اپل قرار گرفته است. اما این برنامه همانطور که گفته شد ملزوماتی هم دارد. این برنامه قادر است آیپاد های 3G و 4G، آیفون‌های 3GS و 4 و 4S و آیپد 1 و 2 و جدید را جیلبریک کند. سیستم عامل دستگاه شما باید یکی از نسخه های 4.1، 4.2.1 و یا 5.1.1 باشد تا توانایی استفاده از این برنامه برای جیلبریک دستگاه خود را داشته باشید و همچنین اگر آیفون شما قرار است جیلبریک شود حتماً دقت کنید که آنلاک باشد. در غیر این صورت ممکن است در شناخت سیم کارت شما مشکلی پیش بیاید. این نکته را هم از قلم نیندازیم که iPad 2 wifi R2 شامل دستگاه های قابل پشتیبانی توسط این برنامه نمی‌باشد. همچنین این برنامه با سیستم عامل ویندوز، لینوکس و OSX مک سازگاری کامل دارد و تنها کافی است پس از کلیک بر روی لینک دانلود موجود در پایین این نوشته نسخه مربوط به سیستم عامل خود را دریافت کنید.
1. اما برای شروع ابتدا باید برنامه absinthe 2.0 را دانلود کنید، که ما در انتهای این مطلب لینک‌های دانلود آن را برای سیستم عامل‌های مک، لینوکس و ویندوز قرار دادیم. در ادامه باید از آی دیوایس خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای این کار نیازمند نرم افزار آیتونز هستید. پس آی دیوایس خود را به کامپیوتر متصل کرده سپس برنامه آیتونز را باز کنید و بر روی نام آی دیوایس خود راست کلیک کنید و گزینه BackUp را انتخاب کنید تا نسخه پشتیبان آی دیوایس شما ذخیره شود.
2. در این مرحله دستگاه شما باید خالی از برنامه‌ها باشد به عبارت دیگر به Setting آی دیوایس خود بروید و از منوی General به منوی Reset بروید و از آنجا گزینهٔ Erase all content and setting را انتخاب کنید تا تنظیمات آی دیوایس شما به حالت اول برگردد و خالی از برنامه شود. این کار سرعت برنامه absinthe را در هنگام جیلبریک بالاتر می‌برد.
3. مطمئن شوید که آی دیوایس شما به کامپیوتر شما متصل است و سپس با خارج سازی برنامه از فایل زیپ برنامه absinthe 2.0 را باز کنید. پس از آنکه برنامه فایل‌های خود را خارج کرد پوشه absinthe را باز کنید (این پوشه در همان جایی است که ابتدا برنامه را باز کرده‌اید). پس از آن فایل absinthe.exe را باز کنید.
4. محیط برنامه باز شده بسیار آسان است و دکمه ای به نام Jailbreak در آن قرار دارد که باید در این مرحله آن را انتخاب کنید. فقط توجه کنید که هرگز دستگاه شمااز کامپیوتر قطع نشود. برنامه تمامی مراحل لازم برای جیلبریک آی دیوایس شما را خودکار انجام می‌دهد.

5. در این مرحله ما می‌خواهیم تمامی اطلاعات قبلی را بازگردانیم؛ لذا به آیتونز برگشته و بر روی نام آی دیوایس در منوی سمت چپ راست کلیک کرده و گزینه Restore from backup را انتخاب کنید. سپس از میان نسخه های پشتیبان موجود آخرین نسخه را انتخاب کنید تا تمامی فایل‌های شما اعم از بازی‌ها و تصاویر و … به دستگاه شما منتقل شود.
6. آی دیوایس شما اکنون Jailbreak شده است و اکنون برنامه سیدیا بر روی دستگاه شما نصب شده است.
لینک دانلود: Jailbreak Downloads GreenPois0n
توجه: استفاده از برنامه نسخه‌های دیگر در دستگاه شما و یا انجام نادرست مراحل ذکر شده در این آموزش ممکن است موجب خرابی دستگاه شما شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->