<-PostCategory-> // 16:51 - پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:,

تعمیر وایرلس با Wifi Fixer v0.9.5.4

 

Wifi Fixer برنامه ای مناسب در جهت حل مشکلات وایرلس شما می باشد. اگر حین استفاده از برخی برنامه ها، مخصوصا هنگامی که نیاز به دسترسی به اینترنت جهت دانلود داده های یک برنامه یا موارد دیگر دارید، پیغام هایی مبنی بر عدم اتصال وایرلس مشاهده می کنید در حالی که wifi وصل است، این برنامه می تواند ابزاری بسیار کمک کننده در جهت برطرف سازی این اشکال باشد. با این برنامه می توانید قطع شدن های وایرلس را نیز به حداقل برسانید.

www.dl.androidiha.com/apps/Wifi_Fixer_v0.9.5.4[androidiha.com].zip


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 16:37 - پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:,

به بهانه سرفیس: نگاهی به پروژه محرمانه مایکروسافت برای ساخت تبلت ویندوزی که 3 سال طول کشید

 

تا کنون سه مطلب بلند درباره مایکروسافت و تلاش‌های اخیرش برای ورود مقتدرانه به دنیای پُست پی سی ( اینجا ، اینجا و اینجا ) در نارنجی خوانده‌اید. یا اگر نخوانده‌اید حتماً توصیه می‌کنیم که مطالعه کنید. و اما این‌بار، قرار است صحنه‌ای را که مربوط به دو روز قبل است تصور کنیم: دوجین ژورنالیست داخل تالار کوچک مقر مایکروسافت در ردموند هستند. استیون سینوفسکی، رئیس دایره (نه از نوع جنایی!) ویندوز، و پانوس پانای، یکی از مدیران دایره سرفیس، هر کدام با یک تبلت در دست به روی صحنه می‌آیند. جلوی صندلی‌های حضار یکی از آن میزهای کوچک که در مدرسه‌ها دیده می‌شود هست و روی آن، یک بسته قرار دارد. داخل بسته یک شکلات Wonka در کنار یک بلیت طلایی یافت می‌شود. 
 
یک روز قبل از آغاز پیش فروش سرفیس RT و اعلام قیمت آن، کمپانی مایکروسافت توری اختصاصی برای چند خبرنگار خوش شانس برگزار کرد. آنها مثل چارلی که شانس بازدید از کارخانه شکلات‌سازی ویلی وانکا را به دست آورد، رفتند تا از استودیوی طراحی B که مایکروسافت آن را به راستی بدل به یک کارخانه سخت‌افزاری کرده بازدید کنند. اینجا جایی است که ایده سرفیس رشد کرد و به شکل امروزی در آمد. 
 
وقتی سطرهای بعدی را بخوانید، تمثیل چارلی و کارخانه شکلات سازی، درخور و شایسته به نظر می‌رسد: استودیوهای طراحی و اتاق‌های تست کمپانی به طور کامل از دیدرس افرادی که کارت‌های امنیتی ندارند پنهان است. حتی با داشتن آنها باز هم به نسبت، تعداد کمی از کارکنان مایکروسافت قبل از معرفی سرفیس از وجود آن اطلاع داشتند! 
 
اما دو روز پیش، به آن خبرنگاران خوش شانس گفته شده بود که اگر راه شان را گم کنند یا از داخل مقر مایکروسافت عکس بگیرند، آنها را تبدیل به بلوبری  های گنده کرده و پرت می‌کنند وسط رودخانه شکلات. بنابراین عکس‌هایی که در ادامه مطلب خواهید دید همه توسط خود مایکروسافت ارائه شده‌اند و خبری از بررسی دستی محصول یا سرک کشیدن به گوشه‌های مخفی استودیوها نیست. در عوض، داستان پیدایش سرفیس را خواهید خواند و اینکه چه نوآوری‌هایی صورت گرفته و چه ایده‌هایی در روند طراحی کنار گذاشته شده. 
 
در ادامه مطلب درباره تصمیم‌های سخت‌افزاری، تکنولوژی نمایشگر، پایهٔ پشتی و تاچ کاور خواهید خواند. با نارنجی همراه باشید.

تصمیم‌های سخت‌افزاری 

آن طور که استیون سینوفسکی می‌گوید، طراحی و توسعه سرفیس 3 سال قبل از معرفی رسمی‌اش آغاز شده. یعنی از تابستان 2009 که مایکروسافت نهایی سازی ویندوز 7 را به پایان می‌برد تا مشغول کار بر روی ویندوز 8 شود. برای آنهایی که همه چیز را در تقویم می‌نویسند یادآوری می‌کنیم در آن تاریخی که آقای سینوفسکی ادعا می‌کند، حتی آیپدی وجود نداشت تا مایکروسافت بخواهد به رقابت با آن بپردازد؛ بلکه کمپانی از قبل می‌دانست که ویندوز 8 باید touch-friendly باشد و از این رو لازم بود که یک تبلت قابل اطمینان توسط خود مایکروسافت طراحی و ساخته شود تا قابلیت‌های نسل بعدی سیستم عامل را به خوبی نشان دهد. 
 
بیایید نگاهی به دیوار خاطرات گروه طراحی بیندازیم:
همان‌طور که مشاهده می‌کنید، به دنبال احساس نیاز برای ساخت تبلت مایکروسافت، صدها مدل طراحی، سه بعدی سازی و ساخته شدند و سپس مورد بررسی قرار گرفتند: برخی بزرگ، برخی کوچک. برخی سبک و برخی دیگر حسابی سنگین. اگر چه سرانجام کمپانی برای نمایشگر به جمع بندی رسید و قطر 10.6 اینچ را برگزید، ولی قبل از آن دو مدل 10.1 و 11.1 اینچی در بوته پژوهش قرار گرفتند. در آخر، نتیجه این شد که یک تبلت 11 اینچی خیلی بد هیکل خواهد شد. ضمن اینکه تولید نمایشگر 10 اینچی، حداقل از لحاظ هزینه مقرون به صرفه تر بود. 
 
با این حال، نمایشگر 10.1 اینچی هم فضای خیلی تنگی برای مالتی تسکینگ و پنجره‌های کنار هم در ویندوز 8 ارائه می‌کرد. نتیجه این شد که: نمایشگری با قطر 10.6 اینچ و نسبت 16:9، فضای کافی برای اجرای یک برنامه در نسبت 4:3 و باز بودن پنجره دوم در کنار آن را در اختیار می‌گذارد. ضمن اینکه 0.5 اینچ فضای بیشتر، امکان طراحی یک صفحه کلید فیزیکی کامل و باز همراه با ترک پد را هم به آنها می‌داد. 
 
یک نکته منفی این بود که 10.6 اینچ اندازه استانداردی نیست، بنابراین مایکروسافت نمی‌توانست آن را به طور انبوه به تأمین کنندگان سفارش دهد. نتیجه این شد که خودش نمایشگر را ساخت. نمایشگر به کنار، محصول نهایی از 200 قطعه "اختصاصی" شکل گرفته؛ از پایه پشتی بگیرید تا آنتن‌های MIMO دو تایی برای وای-فای. 
 
جنس و طرح بدنه نیز یکی از مواردی بود که وسواس زیادی روی آن انجام شد. حالا که ظاهر و جنس سرفیس نهایی شده، اتاق تیم طراحی را برای بازدیدکنندگان با عکس‌هایی از طرح‌های اولیه، محصولات الهام‌بخش و نمونه‌های فیزیکی شبیه موزه درست کرده‌اند.
 
بسیاری از طراحی‌های مفهومی دارای گوشه‌هایی تیزتر نسبت به محصول نهایی بودند. در حقیقت مایکروسافت می‌گوید که حتی بعد از معرفی سرفیس در تابستانی که گذشت، باز هم تغییرات کوچک و نرمی را در محصول انجام داده تا بهتر از قبل شود. 
 
برای جنس بدنه، انواع مواد مورد بررسی قرار گرفت. قبل از انتخاب منیزیم، مایکروسافت آلومینیوم را در کنار سایر انتخاب‌ها مد نظر داشت و آنها را بر اساس هزینه تأمین، انعطاف‌پذیری و نیز آسان بودن روش تولید می‌سنجید. بدنه منیزیمی که احتمالاً با آن آشنایی دارید توسط فرآیند VaporMg اختصاصی مایکروسافت ساخته می‌شود که شامل بهره گیری از فشار هوای بسیار زیاد برای حداقل سازی ضخامت دستگاه است که این نیز نه تنها نیازمند قطعات اولیه اختصاصی، بلکه نیازمند تجهیزات تولیدی اختصاصی است.
با وزن 676 گرم، سرفیس سبک‌ترین تبلت بازار نیست. حتی ضخامت 9.3 میلیمتری‌اش نیز آن را بدل به باریک‌ترین نمی‌کند. ولی با این حال مایکروسافت می‌گوید که بدنه منیزیمی این تبلت باعث می‌شود حس کنید که از سایر تبلت‌های هم‌وزنش (یا شاید هم از چیزی که انتظارش را داشتید!) سبک‌تر است. قرارگیری مناسب باتری در داخل بدنه نیز به برقرار تعادل وزنی کمک می‌کند. 
 
و اما برسیم به ضخامت؛ همان‌طور که پیش‌تر هم برای شما نوشتیم انتخاب‌های مهندسی، الاکلنگی هستند. از برخی مزیت‌ها باید گذشت تا برتری‌های دیگری را به دست آورد. در این مورد هم ضخامت نه چندان کم سرفیس، امکان گنجاندن پورت USB با اندازه استاندارد را فراهم آورده. در سرفیس پورت شارژر از تبلت‌های ARM دارای پورت میکرو یو اس بی بزرگتر است و این گرچه برای برخی افراد خوشایند نیست ولی یک نکته مثبت در خود دارد. مایکروسافت می‌گوید با این پورت، شارژ کامل سرفیس در کمی بیشتر از 2 ساعت انجام خواهد گرفت که عالی است. پانای می‌گوید که این تصمیم مربوط به بازدهی محصول بود: «ما این تصمیم را گرفتیم تا هیچ وقتِ مُرده‌ای در کار کاربران ایجاد نشود.» 
 
تصمیم بعدی مربوط به پایه پشتی تبلت بود:
پایه سرفیس که جزئی از خود تبلت است یکی دیگر از اجزا دلربا در طراحی آن به شمار می‌رود. درست همان‌طور که لولای آهنربایی کاورهای کیبوردی جذاب و خواستنی هستند. پانای می‌گوید که پایه سرفیس نه تنها باید محکم می‌بود بله باز و بسته کردن آن هم باید ساده و روان می‌بود: «نمی‌شد مردم را با آن ترساند.» به این منظور، یک فرورفتگی در سمتی از آن ایجاد شد تا به راحتی بتوان از بدنه بازش کرد.
لولای کوچکی که برای نگه داشتن پایه پشتی طراحی شده نیز جزو قطعات اختصاصی به کار رفته در سرفیس است.
 
برای باز و بسته کردن پایه سرفیس، از سه لولا استفاده می‌شود: دو تا در طرفین، و یکی هم مخفی در زیر پایه. از بین این سه، دو تا وظیفه دارند حس مطلوب باز و بسته شدن پایه را رقم بزنند و به سومی نیز یک نقش وسواسی دیگر سپرده شده: ایجاد صدای نرم بسته شدن پایه. این صدای کلیک مانند به کاربر اطمینان می‌دهد که "بعله، درست ازش استفاده می‌کنی" و "نع، هنوز خرابش نکردی!" از روی تبلیغات مایکروسافت می‌شود گفت که چقدر به این ویژگی‌های وسواسی افتخار می‌کند. 
 
لولای آهنربایی کاور نیز ویژگی دیگری است که میزان وسواس صورت گرفته بر آن تحسین بر انگیز است:
این لولا متشکل از کانکتورهای "هم‌تراز کننده" و "نگهدارنده" است که دقیقاً همان کاری را می‌کنند که از نامشان بر می‌آید. با این طراحی، تقریباً محال است که در تلاش برای وصل کردن کاور به تبلت، شکست بخورید یا اتصال را غلط انجام دهید. در ضمن، اتصال آنقدر محکم نخواهد بود که برای جدا کردن کاور به دردسر بیفتید. ولی آنقدر پایدار هست که در صورت آویزان کردن تبلت از کاور، وزن آن را تحمل کند و سرفیس روی زمین ولو نشود. در کنار اینها، طراحان در نظر داشته‌اند که کاربر بتواند به راحتی کاور را به پشت تبلت برگرداند. 
درباره نمایشگر  
وقتی مایکروسافت سرفیس را معرفی کرد، یک ویژگی بود که از توضیح درباره آن طفره رفتند: رزولوشن نمایشگر. حالا با نگاهی به گذشته می‌توان گفت که چرا. نسخه RT سرفیس دارای 1366 در 768 پیکسل است که در مقایسه با آیپد با 2048 در 1536 پیکسلی و چند تبلت اندرویدی با رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل، بسیار کم جلوه می‌کند. مایکروسافت سر انجام این رزولوشن را تأیید کرد ولی نه قبل از آنکه یک دفاع جانانه از کیفیت تصویر سرفیس انجام دهد. 
 
به طور خلاصه، مایکروسافت از تابع انتقال مدولار در محاسبه کیفیت تصویر استفاده کرده که هم رزولوشن و هم کنتراست را دخیل می‌کند. مایکروسافت می‌گوید که چشم انسان به طور یکسان نسبت به همه فرکانس‌های فاصله‌ای حساس نیست و توانایی ما برای تشخیص کنتراست، بعد از رسیدن رزولوشن به یک مرز شاخص کاهش پیدا می‌کند. آنچه که تیم طراحی مایکروسافت می‌گویند این است که در مورد این تبلت خاص، رزولوشن 1366 در 768 به کمپانی این امکان را می‌دهد که تصاویری با وضوح کافی را خلق کند و در این بین مشکلی هم برای قابلیت خوانش متون بروز نمی‌کند. و البته که خیلی از سایت‌ها نیز برای این رزولوشن طراحی شده‌اند و وبگردی بدون مشکل خواهد بود. 
 
مورد بعدی صفحه لمسی است. صفحات لمسی همیشه کمی نویز دیداری را باعث می‌شوند ولی مثل خیلی دیگر از دستگاه‌های لمسی جدید، صفحه سرفیس نیز حداقل از نظر بصری تضمین شده است، یعنی LCD و صفحه لمسی یکپارچه هستند و کیفیت در حد اعلا. صفحه نمایش باریک‌تر به باریک شدن کلی دستگاه نیز کمک می‌کند و از نظر دیداری، با انکسار کمتر نور تصاویر بهتر دیده می‌شوند. ضمن اینکه مایکروسافت از تکنولوژی ClearType که از زیر-پیکسل‌ها برای نمایش گوشه‌های گرد به صورت نرم بهره می‌برد، استفاده کرده. 
 
مایکروسافت در توری که برای دست اندر کاران رسانه‌ها برگزار کرد، به مقایسه نمایشگر سرفیس با آیپد نیز پرداخت و برخی موارد مثل انعکاس نور کمتر، گرم بودن رنگ‌ها، و خوانایی بهتر را برجسته کرد. هر چند نمایشگر سرفیس بسیار دوست داشتنی است، ولی باید تا انجام مقایسه‌های بی‌طرفانه توسط گروه‌های مستقل منتظر ماند.
 
تاچ کاور 
لولای این تاچ کاورها میلیون‌ها بار به عقب و جلو برده شده تا مشخص شود که چند بار استفاده، منجر به خرابی آنها می‌شود.
 
3 میلیمتر، برابر است با ضخامت یک رو میزی. ولی مایکروسافت در این ضخامت یک کیبورد کامل را جا داده. کیبوردی با دکمه‌های تخت که حروف، اعداد و کاراکترهای روی آنها با لیزر نامرئی پرینت شده.
تاچ کاور همیشه یکی از چیزهای رازآلود در مورد سرفیس بود. در مراسم معرفی تبلت، حتی کار با آن هم نشان داده نشد. ولی در تور اخیر، ژورنالیست‌ها توانستند دقایقی با آن کار کنند. مایکروسافت می‌گوید که بین 4 تا 5 روز طول خواهد کشید تا کاربر به بالاترین سرعت تایپ با آنها برسد و کسانی که با آن کار کرده‌اند، تطبیق با تاچ کاور را سخت نمی‌دانند.
دست زدن ممنوع!  
مایکروسافت در توری که برگزار کرد، امکان بررسی دستگاه توسط خبرنگاران را فراهم نکرد. بلکه بیشتر روی تلاش‌هایی که برای طراحی و ساخت یک دستگاه عالی انجام شده بود تأکید نمود. سرفیس به نظر فوق العاده می‌رسد، ولی باید همچنان صبر کرد و دید که پس از عرضه چه نظراتی در مورد آن داده خواهد شد و احتمالاً چه ایراداتی را برای آن بر خواهند شمرد.
 


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 16:34 - پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:,

فاکسکان: آیفون 5 سخت‌ترین دستگاهی است که تا به حال اسمبل کرده‌ایم

 

کمپانی Hon Hai که مقرش در تایوان است و کارخانه‌هایی را در سرتاسر چین دارد، اغلب با نام Foxconn شناخته می‌شود که برند تجاری آن است. خطوط تولید فاکسکان بسیاری از محصولات اپل از جمله آیفون جدید را اسمبل می‌کنند. 

بعد از بروز مشکل خراشیدگی آسان بدنه آیفون 5 و همین‌طور معیوب بودن برخی از آیفون‌های جدیدی که به دست مشتریان می‌رسید، نام فاکسکان بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاد و اپل هم در خفا این کمپانی را در فشار قرار داد تا لااقل کنترل کیفی آیفون 5 را بالا ببرد. 

اینک یکی از مسئولین فاکسکان به وال استریت ژورنال می‌گوید که «آیفون 5 سخت‌ترین دستگاهی است که فاکسکان تا کنون اسمبل کرده.» او که خواسته نامش برده نشود می‌افزاید: «ساختن یک طراحی باریک و سبک خیلی پیچیده است. زمان می‌برد تا بیاموزیم که چطور این دستگاه جدید را باید ساخت. با تمرین عالی می‌شویم. تولید ما روز به روز پیشرفت خواهد کرد.» اما این مدیر دقیقاً نگفته که چرا تمرین‌ها قبل از شروع تولید انبوه انجام نشده! 

او می‌گوید که Hon Hai گام‌هایی را برای بهبود تولید برداشته و منظورش مشخصاً خراش‌های روی برخی از آیفون‌هایی است که به دست مشتریان رسیده. فاکسکان به تازگی فرآیند کنترل کیفی جدیدی را برای کاهش احتمال صدمه دیدگی آیفون 5 پیاده کرده ولی او می‌گوید که مواد به کار رفته در لعاب‌دهی بدنه دستگاه است که آن را مستعد خراشیدگی آسان کرده. 

بنابراین به نظر می‌رسد مشکل خراش برداشتن آسان آیفون 5 شاید تا سال آینده و معرفی آیفون 5S با جنس بدنه متفاوت حل نشده باقی بماند زیرا نحوه تولید چندان ربطی به بروز این مشکل ندارد و جنس بدنه و صد البته تکنولوژی آنودیزاسیون اساساً مناسب دستگاهی که مدام در جیب و کیف قرار می‌گیرد نیست. 

به نظر می‌رسد اپل با تکیه بر بازخورد مثبتی که از استفاده از آلومینیوم در تولید محصولاتی نظیر آیمک، انواع مک بوک ها، و آیپد گرفته بود دست به انتخابی مشابه برای جنس بدنه آیفون 5 زد. اما پر واضح است که آن دستگاه‌ها کمتر در معرض شرایطی که یک تلفن هوشمند در آن قرار می‌گیرد هستند بنابراین استفاده از این متریال برای تلفن هوشمندی که کاربرانش معمولاً خیلی از آن استفاده می‌کنند، از اساس اشتباه بوده. 

پرسشی که به وجود می‌آید این است که آیا اپل در تست‌های قبل از تولید انبوه که توسط کارکنان شرکت و به منظور مشخص شدن ایرادات احتمالی دستگاه در استفاده پیوسته انجام می‌گیرد، متوجه این موضوع نشده؟ البته این سابقه دارد، ماجرای آنتن گیت.

 


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 16:32 - پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:,

آشنایی با سرفیس Pro و سرفیس RT: جدول مشخصات کامل سخت افزاری و نرم افزاری

 

ا اینکه مدت‌ها از معرفی دو نسخه سرفیس (Pro و RT) می‌گذرد هنوز بعضی از علاقمندان به محصول جدید و انقلابی مایکروسافت تفاوت‌های میان این دو را به خوبی نمی‌دانند و از این رو قادر به قضاوت صحیح نیستند. این موضوع البته فراگیر است و مایکروسافت را هم بر آن داشته تا برای کارمندان فروشگاه‌های خود جلسات توجیهی بگذارد و نحوه توضیح دادن تفاوت‌ها برای مشتریان را به آنها آموزش دهد. 

پیش فروش سرفیس RT از دو روز قبل آغاز شد که نسخه 32 گیگابایتی آن بدون تاچ کاور 499 دلار برچسب خورده. شاید از خودتان می‌پرسید که چرا سرفیس RT دارای نسخه 16 گیگابایتی نیست. اخیراً یکی از متخصصین مایکروسافت به این سؤال پاسخ داده؛ زیرا ویندوز RT و برنامه‌های پیش فرض نصب شده بر روی آن، در حدود 12 گیگابایت (!) از فضای حافظه را اشغال می‌کنند. (فقط برای مقایسه: سیستم عامل آیپد در حدود 1 گیگابایت جا می‌گیرد). 

اما سرفیس Pro هنوز به پیش فروش گذاشته نشده و قیمتش مشخص نیست. البته مایکروسافت می‌گوید «به زودی» قیمت این محصول نیز که با قلم لمسی عرضه می‌شود، اعلام خواهد شد. 

در ادامه مطلب، جدول کامل مقایسه مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری این دو محصول را برای شما قرار داده‌ایم. با نارنجی همراه باشید.


جدول مشخصات کامل دو نسخه سرفیس برگرفته از سایت مایکروسافت  


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 16:31 - پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:,

گزارش مالی سه ماهه سوم ۲۰۱۲ نوکیا: ۷۵۴ میلیون دلار زیان عملیاتی و 9.49 میلیارد دلار فروش خالص

 

شرکت معظم نوکیا امروز جزئیات گزارش مالی فصل سوم ۲۰۱۲ خود را منتشر کرد. این گزارش نشان دهنده زیان عملیاتی ۷۵۶ میلیون دلاری از فروش خالص 9.49 میلیارد دلاری نوکیا است. نوکیا همچنین تعداد ابزارهای لومیای فروخته شده در این مدت را 2.9 میلیون عدد اعلام کرده که نسبت به فصل قبلی 27.5 درصد کاهش یافته. 

به طور کلی این شرکت فنلاندی طی فصل سوم سال ۲۰۱۲ توانسته 6.3 میلیون اسمارت فون بفروشد که نسبت به سال گذشته کاهش 63 درصدی را نشان می دهد. در خصوص موبایل های عادی یا Feature Phone ها هم این شرکت میزان فروش فصل سوم را 76.6 میلیون دستگاه اعلام نموده. این تعداد به معنی افزایش فروش ۴ درصدی نسبت به فصل قبل و کاهش فروش ۱۵ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۱ است. 

جالب اینجا است که اسمارت فون های جدید سری Asha نتایج بسیار بهتری را نسبت به سری گرانقیمت لومیا به نمایش گذاشته اند و 6.5 میلیون دستگاه فروش داشته اند. فصل سوم مالی نوکیا در حالی به پایان رسید که این شرکت 11.52 میلیارد دلار عایدی ناخالص و 4.72 میلیارد دلار عایدی خالص داشته است. این میزان در مقایسه با اعداد 11.6 میلیارد دلار و 5.2 میلیارد دلار سه ماهه دوم ۲۰۱۲، نشان دهنده کاهش قابل توجهی در درآمدهای نوکیا است. 

استفان الوپ مدیرعامل نوکیا در این خصوص می گوید:

همان طور که انتظار داشتیم، سه ماهه سوم، فصلی سخت در کسب و کار ابزارها و سرویس های ما بود. به هر حال ما از این نتایج راضی هستیم، زیرا در حال تغییر گروه نوکیا به سمت سودآوری عملیاتی به شکل دیگری هستیم. 

در سه ماهه سوم ما همچنان به دنبال مدیریت فعالیت های تجاری مان از سمت و سوی مرسوم به ابزارهای جدید و ابداعی همچون لومیاها هستیم. در کار و کسب موبایل، سری اسمارت فون های تمام لمسی آشا توانستند بازخورد مثبت و خوبی از سوی مصرف کنندگان دریافت کنند.
البته باید امیدوار بود که ورود ویندوز فون 8 به کارزار موبایل ها به همراه لومیا 920 و 820 بتواند این معادله را تغییر داده و سیر رشد نوکیا را بهبود ببخشد.

 



دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 16:26 - پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:,

دعوتنامه‌ها رسید: 8 آبان و یک مراسم اندرویدی دیگر از گوگل

 

 
وقت هیجان دوباره است! گوگل دعوتنامه‌ها را برای برگزاری یک مراسم اندرویدی دیگر این بار در نیویورک و روز 8 آبان (29 اکتبر) فرستاده و تنها چیزی که به ذهن خطور می‌کند، معرفی اعضای جدید برند نکسوس است. 

نکته اول این است که وقتی یک مراسم اندرویدی بر پا باشد، حتماً نسخه‌ای جدید از اندروید هم در راه است که طبق خبرها اندروید 4.2 نام خواهد داشت. به احتمال زیاد همراه با آن تلفن ال جی که نام‌هایی نظیر اپتیموس نکسوس و نکسوس 4 را برای آن شنیده‌ایم و شاید حتی نکسوس 7 با ظرفیت 32 گیگابایت معرفی شوند. 

برخی‌ها احتمال می‌دهند که گوگل انجام بهبودهای سخت‌افزاری در نکسوس 7 را اعلام کند و نسخه 16 گیگابایتی آن را با نسخه 32 گیگابایتی -با قیمت مشابه 249 دلار- جایگزین نماید و کسی چه می‌داند شاید نسخه 3G نکسوس 7 یا حتی نکسوس 10 هم معرفی شود. 

یکی از مواردی که باعث امیدواری است تا این مراسم فقط به معرفی تلفن ال جی اختصاص نداشته باشد این است که در دعوتنامه اسمی از این کمپانی نیست، پس این احتمال وجود دارد که گوگل محصولات جدید یا به روز رسانی برای محصولات قبلی خود را ارائه کند، و در کنار آن محصول ال جی و یا حتی سامسونگ (نکسوس 10) و سونی نیز معرفی شوند. 

ابتدا اپل، بعد مایکروسافت، و در آخر گوگل قرار است نیمه نخست آبان ماه را داغ کنند و نارنجی برای پوشش زنده این مراسم‌ها با شما خواهد بود. آیا در دعوتنامه گوگل هم رمز و رازی نهفته است؟ شما چه نظری دارید؟


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 8:39 - پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:,

h


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 8:16 - پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:,

 


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 8:16 - پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:,

 


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 8:14 - پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:,

 شادترين استانهای ايران

يافته‌های پژوهش « شادكامی مردم ايران و عوامل موثر بر آن» از ميان 30 استان مورد بررسی، استان زنجان را با 3/69 ميانگين امتياز شادكامی، شادترين استان كشور معرفی كرده است و از يزد با 3/12 ميانگين امتياز شادكامی، به عنوا
ن پايين‌ترين سطح شادكامی نام برده است.

همچنين استانهای گلستان، بوشهر، هرمزگان و كردستان از ميزان شادكامی بالاتری از خط ميانگين برخوردار بوده‌اند.

یافته‌های به دست آمده از این تحقیق نشان داده است که افراد مطلقه/بیوه و متاهل از سطح شادکامی کمتری نسبت به افراد مجرد برخوردارند؛ به‌گونه‌ای که افراد مطلقه/ بیوه 1.70 و افراد متاهل 1.11 برابر نسبت به افراد مجرد، سطح شادکامی کمتری دارند !


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 8:14 - پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:,

 حضرت محمد (ص)
اگر یک مرد زنی را کتک زده و مورد آزار قرار دهد در قیامت دادخواه آن زن من خواهم بود..


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 8:13 - پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:,

 گرگ، شنگول را خورده است
گرگ
منگول را تکه تکه می کند
بلند شو پسرم!
این قصه برای ِ نخوابیدن است...

| گروس عبدالملکیان |‬


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 8:12 - پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:,

 خیال تو مرا برداشت کجا می برد نمی دانم!
با این دل بی قرار دیدنت کجا میروم نمی دانم .


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 8:12 - پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:,

 فکرش را هم نمی کردی
كه شهر بی در و پیکر ما !
این همه دیوار برای...
آوار شدن داشته باشد

پ.ن:آنان سردشان هست کمک ها یتان را دریغ نکنید


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 8:11 - پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:,

 من زنم
بی تو ای مرد
افسرده ام پژمرده ام
و میدانم بی من
تو نه به کمال میرسی
نه به شادی
پس بیا کنار هم
ای مرد من
دنیایمان را با خوشبختی بسازیم


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 8:11 - پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:,

 مردن ترس دارد اما ترس از چه؟
 مردن دور شدن است اما از که؟
 سخت است اما سخت تر از چه؟
از یاد رفتن است اما از یاد که؟
مردن نه ترس دارد نه دور است  نه سخت است ....
اما
اگر تو از یادم ببری
هر روز خواهم مرد...


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 8:7 - پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:,

 گل نمی نامم تورا،
 شرمنده از رویت شود گل،
ماه  نمی نامم تورا
شرمنده از نورت شود ماه
عشق نمی نامم تو را،
شرمنده از مهرت شود عشق،
مادر نامم تورا
دنیا شرمنده نامت شود مادر
مـــــــــــــــــــ ـــــادر


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 17:44 - چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:,

 


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 17:41 - چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:,

 


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 17:38 - چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:,

آموزش نصب بلوتوث کرک شده آیفون AirBlueSharing

 آموزش نصب بلوتوث کرک شده آیفون AirBlueSharing




دوستان گلم با سلام.
در این تایپیک میخوام براتون آموزش نصب بلوتوث AirBlueSharing رو به صورت رایگان برای اپل بزارم که امیدوارم مفید باشه.

نکته: قابل توجه دوستان که این روش بر روی تمامی دیوایسها با ios 5.0 - 5.01 - 5.1.1 تست شده و بدون هیچ مشکلی جواب داده.

برای شروع شما به ترتیب زیر مراحل رو پیش برید:
ابتدا سورس زیر رو در سایدیا ادد کنید
ihacksrepo.com

سپس سورس زیر را ادد کنید
repo.insanelyi.com

حال پس از ادد کردن این دو سورس به ترتیب کار های زیر را انجام دهید


airblue sharing v.0.9.60 را از ihacksrepo نصب کنید.



airblue sharing ifile plugin را از insanelyi نصب کنید.



airblue sharing ifile plugin بار دیگر از ihacksrepo نصب کنید.

فایل دانلود را دانلود کرده وروی دیوایس خود نصب کنید

حالا گوشی رو ریست کنید.
تبریک میگم کار تمام شد و شما میتونین با دستگاههای دیگه با بلوتوث ارتباط داشته باشین.

نکته: تنها عیب این برنامه سرعت پایین بلوتوث هست.

 


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 17:8 - چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:,

HTC J Butterfly: اولین تلفن 5 اینچی با نمایشگر Full HD اخرشه

 

در یکی دو ماه اخیر خبرهایی درباره فبلت 5 اینچی اچ تی سی داشتیم و حالا سر انجام سر و کله این غول بچه در ژاپن پیدا شده. این فبلت که مجهز به اندروید 4.1 است یک نمایشگر 5 اینچی با تراکم خارق العاده 440 پیکسل بر اینچ و برخوردار از پنل نمایشی با تکنولوژی Super LCD 3 را در جلوی خود دارد. 

چیپ مجتمع APQ8064 ساخت کوالکوم (مشابه پدفون 2 که دیروز معرفی شد) در قلب دستگاه وظیفه پردازش را بر عهده دارد و پردازشگر آن Snapdragon S4 Pro چهار هسته‌ای با فرکانس 1.5 گیگاهرتز است. یک دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 1080p در عقب و یک دوربین 2.1 مگاپیکسلی در جلوی این تلفن قرار دارد. 

رم دستگاه 2 گیگابایت و حافظه داخلی آن 16 گیگابایت است و از حافظه جانبی microSD نیز پشتیبانی می‌کند. وای-فای، بلوتوث، NFC، قابلیت LTE و پشتیبانی از باندهای مخابراتی CDMA/GSM/UMTS/GPRS نیز در آن به چشم می‌خورد که این، به معنای قابل استفاده بودن آن در تمام دنیا است (قبلاً گفته می‌شد که این محصول مختص بازار امریکا خواهد بود.) 

HTC J Butterfly با وزن 140 گرم و ضد آب بودن به نظر یک فبلت فوق‌العاده می‌آید ولی یکی از نگرانی‌های همیشگی خریداران محصولات اچ تی سی در آن دیده می‌شود که همانا باتری نه چندان قوی است. باید دید که باتری 2020 میلی آمپری این دستگاه، با نمایشگر غول آسا و پردازنده قدرتمند چه عملکردی را از خود نشان خواهد داد. 

گفته می‌شود که این تلفن در سه رنگ و تا دو ماه دیگر در ژاپن عرضه خواهد شد ولی از عرضه آن در سایر نقاط دنیا هنوز خبری در دست نیست. نظر شما درباره این تلفن 5 اینچی چیست؟ منبع نارنجی


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 17:2 - چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:,

اسکیت سواری آقای سینوفسکی با تبلت سرفیس

 

این آقای اسکیت سوار جناب استیون سینوفسکی رییس بخش ویندوز شرکت مایکروسافت هستند. اسکیت ایشان هم یک اسکیت معمولی نیست. بلکه از دو تبلت سرفیس ساخته شده است. 

او با این کار نشان می دهد که سرفیس با نمایشگر گوریلا گلاس و بدنه منیزیمی چقدر محکم و مقاوم ساخته شده و البته احتمالا سیستم عامل ویندوز 8 هم در راندن مناسب اسکیت به او کمک شایانی می کند! 

سایت microsoft-news هم به شوخی گفته حالا دیگر بابت عملکرد سرفیس نگرانی وجود ندارد. چرا که حداقل می تواند به عنوان کفش اسکیت مورد استفاده قرار بگیرد.منبع نارنجی

چندین هفتهی پیش اپل به عنوان با ارزش ترین شرکت جهان معرفی شد و جای ماکروسافت را گرفت حالا ماکروسافت با تولید یک تبلت و احتمالا یک گوشی می خواهد جایگاه با ارزش ترین شرکت جهان را دوباره پس بگیرد 
 


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 16:50 - چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:,

یک میلیارد نفر از ساکنان زمین کاربر تلفن هوشمند هستند

 

 

طبق گزارشی که امروز توسط موسسه تحقیقات و مشاوره Strategy Analytics منتشر شد، تعداد کاربران تلفن های همراه هوشمند دنیا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۲ از مرز یک میلیارد نفر گذشته است. یعنی اینکه هم اکنون یک هفتم مردم دنیا از ابزارهای این چنینی بهره می برند. 

اولین اسمارت فون دنیا Nokia Communicator بود که در سال ۱۹۹۶ عرضه شد. اما رشد انفجاری تلفن های هوشمند از سال ۲۰۰۷ و با عرضه آیفون اپل آغاز شد. اسکات بیچنو تحلیلگر ارشد Strategy Analytics می گوید: «آیفون یک انقلاب در طراحی اسمارت فون بود و رشد این صنعت را به شکل چشم گیری تسریع کرد. در سه ماهه سوم ۲۰۱۱ تعداد اسمارت فون های دنیا ۷۰۸ میلیون نفر برآورد می شد. و پس از یک سال افزایش صعودی تقاضا، اکنون 1.038 میلیارد کاربر اسمارت فون در کره زمین وجود دارد.» 

این موسسه پیش بینی می کند با روند موجود، در کمتر از سه سال تعداد اسمارت فون ها دو برابر شده و به دو میلیارد دستگاه برسد. البته مدیر اجرایی این شرکت، نیل ماوستون می گوید:«هنوز ضریب نفوذ اسمارت فون ها نسیتا پایین است و بخش بزرگی از مردم جهان اسمارت فون ندارند. این حوزه هنوز جای رشد بسیار زیادی دارد. به خصوص در بازارهای رو به رشد همچون چین، هند و آفریقا می توان شاهد تغییرات بزرگی بود.» 

آیا شما هم جزو این گروه یک میلیاردی هستید؟ اسمارت فون شما چیست؟

منبع نارنجی

 


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 16:45 - چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:,

دانلود Fake Call & SMS - نرم افزار موبایل تماس و پیامک جعلی

منبع پی سی دانلود

 
آیا تا به حال شده در موقعیتی قرار داشته باشید که اصلا تحمل آن را نداشته اید؟! و یک تماس یا یک پیامک جعلی می تواند شما را از آن موقعیت نجات دهد! نرم افزار Fake Call & SMS برای خود شما یک تماس یا پیامک جعلی ارسال می کند و شما می توانید به این بهانه محل را ترک کنید. این برنامه قابلیت تنظیم شدن نام تماس گیرنده،عکس آن، زمان تماس، تعداد تماس و... را دارد.
 


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 16:37 - چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:,

مواظب باشید

سایت پرشین هیت کلابرداری است


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 12:59 - چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:,

گلکسی اس 3 پرفروش ترین گوشی t-mobile در تاریخ این شرکت

 سامسونگ اخیرا اعلام کرده که 20 میلیون دستگاه گلکسی اس 3 تنها در 100 روز فروخته است. اما شرکت مخابراتی T-Mobile آمریکا چندی پیش اعلام کرد که این گوشی پرفروش ترین گوشی این شرکت از بدو تاسیس شرکت بوده.این شرکت آمار دقیقی از فروش خود اعلام نکرده اما با توجه به اینکه T-Mobile بزرگترین شرکت مخابراتی در آمریکا است،می توان حدس زد که آمار بسیار بالایی میباشد.
گلکسی اس 3 فقط مختص این اپراتور نیست و همه ی اپراتور های آمریکایی این گوشی رو ارائه میدهند.
لازم به یادآوری هستش که مدل آمریکایی این گوشی با مدل جهانی کمی تفاوت دارد.این مدل از cpu دو هسته ای با فرکانس 1.5GHZ با چیپست snapdragon s4، رم 2GB و قابلیت LTE بهره میبرد.


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 12:58 - چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:,

  خوشحالم !
             آنقدر كه نمی‌دانم
   كدام يک از دردهايم را فراموش كرده‌ام ...!

"حافظ ایمانی"


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 12:58 - چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:,

پاييز پادشاه فصلها

 


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 12:58 - چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:,

 


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 12:57 - چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:,

 من مسلمانم
 قبله ام خود خواهی است
جانمازم ریا
پول سجاده من
من وضو با خونه همسایه ام میگیرم
در نمازم جریان دارد خون جریان دارد مرگ
مرگ از پشت غرورم پیداست
همه ذرات وجودم پر نفرت گشته
من انسانیم را
سر گلدسته تزویر و ریا
من انسانیتم را
پی تکبیر الاحرام شیطان باختم


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 12:56 - چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:,

 ما برای حفظ وطن تاوان سنگینی پرداخت کردیم ....
ایرانم تنت زخمی و خسته است می دانم .... صلابتت را می ستایم


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 12:55 - چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:,

 این روزها بدجور هوس ِ بچه گی کردن به سرم می زند
هوس ِ دُم اسبی کردن ِ موهایم
هوس ِ لی لی بازی
هوس ِ خاله بازی با بچه های همسایه
اینروزها بدجور هوس کردم  ساده بودم
کاش تمام دلخوشیم آبنابی بود که پسر همسایه بهم داد
هوس کردم با تمام قدرتم بدوم
قایم باشک بازی کنیم
من چشم بذارم و تو مثل همیشه بسوزی
اینروزها هوس کردم مهربون بشم
مثل اونروزها که تو پول تو جیبتو گم کردی
و من پیشونیتو می بوسیدم تا بخندی
اینروزها بدجور هوس کردم زندگی کنم


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 12:53 - چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:,

 در جهان چیزی زیباتر از دست و پای ِ ظریف و گِلی رنگ ِ کودک نیست.

{نوتردام دوپاري-ويكتور هوگو}‬


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 12:52 - چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:,

 او نمی توانست بین ِ خیانت و عشق که در میان ِ زمینیان بود تفاوتی پیدا کند، انسان هایی پر از تضاد... جایی خدمت می کنند، جایی خیانت.
بعضی ها را دوست دارند و از عده ای متنفرند. زمانی دروغ می گویند و گاهی با صداقت رفتار می کنند.
بعضی ها جنگ به راه می اندازند و انسان ها را می کشند، بعضی ها برای ِ نجات ِ انسان ها جانشان را به خطر می اندازند.

{سیاره فرشتگان/ی بهمنی}


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 12:41 - چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:,

 مرگ به هنگام یعنی مرگی پُر از حسرت و رویا و آرزو؛
بی رویا مُردن یعنی تنهای ِ تنها مُردن!

{آتش بدون دود : هر سرانجام ، سرآغازی ست /نادر ابراهیمی}


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->