دقیقا برعکس پیش بینی ها
<-PostCategory-> // 19:22 - چهار شنبه 3 آبان 1391برچسب:,

دقیقا برعکس پیش بینی ها

 کاهش سریع قیمت سهام اپل پس از معرفی آیپد مینی

احتمالا از دیشب شما هم مانند ما از محصولات جذاب و جدید اپل به هیجان آمده اید و هنوز در تب و تاب پیگیری اخبار آن هستید. اما سوی دیگر ماجرای مراسم ویژه اپل، نگاه بازار سرمایه و سهامداران به محصولات جدید این شرکت است. تنها کمی پس از معرفی و اعلام قیمت آیپد مینی در روز گذشته ارزش سهام اپل سقوطی ناگهانی را تجربه کرده و در اولین عکس العمل بازار بورس، ۸ دلار کاهش یافت. البته این سیر نزولی همچنان ادامه یافت و سهامی که در ساعات آغازین روز ۶۳۴ دلار ارزش داشتند، در هنگام تعطیلی بورس به 613.36 دلار تنزل یافته بودند. 

تحلیلگران مهم ترین دلیل این شوک قیمت و عکس العمل بازار را، قیمت گذاری آیپد مینی با مبالغی بالاتر از میزان انتظار بازار می دانند. به نظر می رسد این موضوع نشانه و علامت خطرناکی برای اپل است. زیرا همیشه پس از مراسم معرفی محصولات این شرکت، بلافاصله ارزش سهام آن افزایش می یافته. 

مخصوصا اینکه به نظر می رسد بازار نگران قیمت ۳۲۹ دلاری اعلام شده برای فروش آیپد مینی است. این قیمت از تمام رقبای هفت اینچی این محصول بالاتر است. آیا مصرف کنندگان در بازاری که روز به روز شلوغ تر و رقابتی تر می شود، باز هم به تبلت های اپل وفادار خواهند ماند؟ آن هم در وضعیت اقتصادی که هر نوع هزینه کردی برای افراد به مرور چالش بر انگیزتر شده و احتیاط بیشتری را می طلبد. 

بنیان های اقتصادی اپل همچنان دست نخورده باقی خواهند ماند. اما سرمایه گذاران خبره هنوز نگران این موضوع هستند که آیا اپل همچنان قادر خواهد بود به شکل تندروانه ای به تولید و عرضه محصولات جدیدش در نسخه هایی متفاوت از تولیدات قدیمی زمان رهبری استیو جابز ادامه دهد. 

داستان ساده است. اکنون دیگر مراسم های بازاریابی و معرفی محصول اپل نمی توانند آن همهمه و تلاطم مورد نظر را در بازار ایجاد کنند. زیرا آنها اکنون دیگر به تولید نسل جدیدی از محصولات و ایجاد نیاز تازه در بازار مشغول نیستند، بلکه تنها دستی به سر و روی محصولات قدیمی می کشند و آنها را به جلو می رانند. 

این دلیل اصلی نارضایتی بازار و نشان دادن علایم خطرناک در مقابل سهام این غول تکنولوژی است.

ارزش سهام اپل بلافاصله پس از اعلام قیمت آیپد مینی، سقوط ۸ دلاری را تجربه کرد. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->