خلاصه سفر کن،همیشه سفر کن!
<-PostCategory-> // 15:27 - 1 آبان 1391برچسب:,

خلاصه سفر کن،همیشه سفر کن!

در اول بگویم قصد انتقاد از هیچ شخص خاصی را ندارم. حرفم، تنها بیان مسئله  و تناقضاتی‌است که مدتهاست ذهنم را درگیر کرده و نمی توانم سر در بیاورم! در حقیقت هدفم طرح مسئله و گفتگو درباره آن است.

مدتی است که از طرف دوستان دوچرخه سوار،گردشگر،ایرانگرد و جهانگرد رقابتی بر سر کمتر خرج کردن در سفر دیده می شود که این موضوع را با افتخار در جمع ها یا حتی در رسانه های عمومی مطرح می کنند.(کیه که بدش بیاد تا اونجا که ممکنه در سفر کم خرج کنه و من به شخصه خودم تلاشم اینه که سفرهام خلاصه و کم خرج باشه )

مسئله ای که من رو آزار می ده مطرح کردن و تبلیغ این سبک سفر در رسانه ها و فضای مجازیه! کما اینکه عکس العملهای مخاطبان رو دیدم که برداشتهای خوبی نداشته اند و همین شاید برذهنیات جوامع روستایی و محلی تاثیر بدی داشته باشد؟

پر واضح است یکی از عوامل توسعه پایدار به خصوص در جوامع روستایی همین گسترش فرهنگ اکوتوریسم است ودر تعریف این شاخه از گردشگری آمده ،سفری مسئولانه که به حفظ منطقه کمک کرده و کمترین تأثیر منفی را داشته و از لحاظ اجتماعی- اقتصادی،برای ساکنین منطقه سودآور باشد.

اگر ما به عنوان شارعان فرهنگ سفر خودمان این اصول را رعایت نکنیم پس ....

سفر بخشی از زندگی من و دوستان است. فکر نکنم  میانگین هزینه روزانه یک شخص کمتر از ده هزار تومان باشد!

حساب انها که جیبشان خالی و سودای سفر همیشگی در سر دارند جداست! اما رفتار بعضی ها برایم تعجب برانگیز است.بارها دیده ام بعضی  از دوستان برای  لوازم و جوانب نه چندان ضروری سفرشان کلی خرج می کنند اما دست و دلشون می لرزه اگه روزی 5هزار تومان تو سفر خرجشون بشه یا از یه دکانی در روستای ده هزارتومان خرید کنند یا صنایع دستی و محصولات مقصد را بخرند؟ بعضی وقتها رفتار پر مهر اهالی برای من و امثال من حق ایجاد می کند و متوقع مان  می سازد ومتاسفانه  قضاوتهای ما را بر اساس توقعمان شکل می دهد.

 

گویا من و دوستانم یادمان رفته که زندگی خرج دارد و سفر بخشی از زندگی ماست!

در سفرهایم به خصوص سفرهای اخیرم که روستاگردی بوده است اینقدر شرمنده اهالی شده ام که واقعا جبرانش سخته! دوست دارم نظرات شما رو راجع به اینکه چگونه می توانم اندکی دینم را به اهالی روستاهای کشورم ، صفا و صمیمیتشان ادا کنم ، بدانم؟

من به روایت تصویر



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->