معرفی 4 افزونه فایرفاکس امنیتی برتر
<-PostCategory-> // 14:19 - دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:,

معرفی 4 افزونه فایرفاکس امنیتی برتر

 مرورگر فایرفاکس، مرورگر کاربر پسند و ویژگی‌های خوبی دارد، حدود 35% مردم از این مرورگر استفاده می‌کنند و در چند روز گذشته شاهد انتشار نسخه جدید آن یعنی Firefox 16 نیز بودیم. امروز اینترنت تنها منبع اطلاعات و سرگرمی بیشتر مردم است با این حال یکی از مشکلات کاربرها در اینترنت وجود هکرها، تروجان ها، اسپم، فیشینگ و کلاه‌برداری است امروز قصد داریم چند افزونه امنیتی را برای فایرفاکس معرفی کنیم تا وب گردان با خیالی راحت از اینترنت استفاده کنند.

 

1. استفاده خودکار از HTTPS با افزونه HTTPS Everywhere
افزونه HTTPS Everywhere که به تازگی نسخه مخصوص برای استفاده در مرورگر گوگل کروم آن نیز به صورت آزمایشی انتشار یافته است یکی از بهترین پلاگین ها برای امنیت در هنگام کار با سایت‌هایی که از HTTPS پشتیبانی می‌کنند است. حتماً در هنگام کار با GMail، توییتر و دیگر سرویس‌های معروف متوجه شده‌اید که در ابتدای آدرس به جای پروتکل HTTP پس از ورود عبارت HTTPS نوشته می‌شود. در این حال اطلاعات ارسالی و دریافتی شما به صورت رمز نگاری شده انتقال می‌یابند و امنیت اطلاعات شما تا حد زیادی افزایش می‌یابد.
اما اشتباهات تایپی و یا کلیک بر روی لینک‌هایی که به نسخه HTTP صفحات اشاره می‌کنند در بعضی از سرویس‌ها باعث می‌شود که شما از این حالت استفاده امن خارج شوید. برای جلوگیری از این امر پیشنهاد ما به شما افزونه HTTPS Everywhere است که از سایت رسمی این افزونه به آدرس https://www.eff.org/https-everywhere می‌توانید آن را بر روی مرورگر خود نصب کنید.
2. استفاده از مرجع بزرگ WOT در فایرفاکس
با وجود تروجان ها، اسپم، فیشینگ و کلاه‌برداری مختلف در سایت‌های اینترنتی به جای استفاده از سیستم خودکار شاید به نظر برسد بهتر است به نظرات دیگر کاربران نیز توجه داشته باشیم. با نصب این افزونه در مرورگر Firefox خود پس از مراجعه به هر سایتی نظر دیگر کاربران و توسعه دهندگان این سرویس را درباره آن سایت خواهید فهمید و در صورتی که در گذشته کد مخرب و یا تهدید دیگری گزارش شده باشد شما نیز از این امر با خبر می‌شوید.
دلیل معرفی این افزونه به عنوان یکی از افزونه برتر امنیتی فایرفاکس استفاده شرکت بزرگ اینترنتی از گزارشات ثبت شده در این سرویس است و البته برای دیگر مرورگر وب مانند گوگل کروم، اینترنت اکسپلورر و Opera نیز نسخه سازگار آن انتشار یافته است. برای دریافت می‌توانید از صفحه Download the WOT add-on در سایت رسمی WOT استفاده کنید.
3. جلوگیری از ردیابی توسط شبکه تبلیغاتی در اینترنت Ghostery
درست است که با پیش فرض شدن قابلیت Do Not Track در نسخه قبلی فایرفاکس خیال کاربران این مرورگر وب از ردیابی توسط سرویس تبلیغاتی بزرگ در وب راحت شده است اما هنوز هم در صفحات وب اسکریپت های زیادی وجود دارند که به راحتی قادر به ردیابی کلیک‌ها و موضوعات مورد علاقه شما هستند. وظیفه افزونه Ghostery محافظت از حریم خصوصی و فعالیت‌های آنلاین شما است که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این افزونه و دانلود آن می‌توانید به سایت رسمی آن به آدرس http://www.ghostery.com مراجعه کنید. این افزونه نیز به غیر از فایرفاکس از دیگر مرورگر وب مانند اینترنت اکسپلورر، گوگل کروم، Opera و Safari پشتیبانی می‌کند.
4. افزونه Better Privacy
این افزونه شما را در برابر سوپر کوکی‌ها (Super Cookies) که معمولاً توسط افزونه فلش در سیستم کاربران ذخیره سازی می‌شوند محافظت می‌کند. کوکی‌ها فایل‌های ذخیره شده بر روی کامپیوتر شما است که انتقال اطلاعات مثل نام کاربری، رمز عبور و تاریخ ورود به سیستم، و غیره را انجام می‌دهد. برای دریافت این افزونه می‌توانید از منبع افزونه رسمی مرورگر فایرفاکس در صفحه Better Privacy استفاده کنید.
این 4 افزونه ای که در این مقاله معرفی کردیم تنها افزونه های امنیتی فایرفاکس نیستن ولی می‌توان آن‌ها را جزء افزونه برتر و کاربردی مرورگر فایرفاکس برای امنیت بیشتر معرفی کرد. در صورتی که از دیگر افزونه امنیتی در مرورگر فایرفاکس خود استفاده می‌کنید خوشحال می‌شویم در قسمت نظرات این نوشته با دیگر بازدید کنندگان آن‌ها را به اشتراک بگذارید.


 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->