گزارش مالی سه ماهه سوم ۲۰۱۲ نوکیا: ۷۵۴ میلیون دلار زیان عملیاتی و 9.49 میلیارد دلار فروش خالص
<-PostCategory-> // 16:31 - پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:,

گزارش مالی سه ماهه سوم ۲۰۱۲ نوکیا: ۷۵۴ میلیون دلار زیان عملیاتی و 9.49 میلیارد دلار فروش خالص

 

شرکت معظم نوکیا امروز جزئیات گزارش مالی فصل سوم ۲۰۱۲ خود را منتشر کرد. این گزارش نشان دهنده زیان عملیاتی ۷۵۶ میلیون دلاری از فروش خالص 9.49 میلیارد دلاری نوکیا است. نوکیا همچنین تعداد ابزارهای لومیای فروخته شده در این مدت را 2.9 میلیون عدد اعلام کرده که نسبت به فصل قبلی 27.5 درصد کاهش یافته. 

به طور کلی این شرکت فنلاندی طی فصل سوم سال ۲۰۱۲ توانسته 6.3 میلیون اسمارت فون بفروشد که نسبت به سال گذشته کاهش 63 درصدی را نشان می دهد. در خصوص موبایل های عادی یا Feature Phone ها هم این شرکت میزان فروش فصل سوم را 76.6 میلیون دستگاه اعلام نموده. این تعداد به معنی افزایش فروش ۴ درصدی نسبت به فصل قبل و کاهش فروش ۱۵ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۱ است. 

جالب اینجا است که اسمارت فون های جدید سری Asha نتایج بسیار بهتری را نسبت به سری گرانقیمت لومیا به نمایش گذاشته اند و 6.5 میلیون دستگاه فروش داشته اند. فصل سوم مالی نوکیا در حالی به پایان رسید که این شرکت 11.52 میلیارد دلار عایدی ناخالص و 4.72 میلیارد دلار عایدی خالص داشته است. این میزان در مقایسه با اعداد 11.6 میلیارد دلار و 5.2 میلیارد دلار سه ماهه دوم ۲۰۱۲، نشان دهنده کاهش قابل توجهی در درآمدهای نوکیا است. 

استفان الوپ مدیرعامل نوکیا در این خصوص می گوید:

همان طور که انتظار داشتیم، سه ماهه سوم، فصلی سخت در کسب و کار ابزارها و سرویس های ما بود. به هر حال ما از این نتایج راضی هستیم، زیرا در حال تغییر گروه نوکیا به سمت سودآوری عملیاتی به شکل دیگری هستیم. 

در سه ماهه سوم ما همچنان به دنبال مدیریت فعالیت های تجاری مان از سمت و سوی مرسوم به ابزارهای جدید و ابداعی همچون لومیاها هستیم. در کار و کسب موبایل، سری اسمارت فون های تمام لمسی آشا توانستند بازخورد مثبت و خوبی از سوی مصرف کنندگان دریافت کنند.
البته باید امیدوار بود که ورود ویندوز فون 8 به کارزار موبایل ها به همراه لومیا 920 و 820 بتواند این معادله را تغییر داده و سیر رشد نوکیا را بهبود ببخشد.

 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->