اعضای جدید خانواده Mac در کنفرانس اپل معرفی شدند
<-PostCategory-> // 17:40 - شنبه 6 آبان 1391برچسب:,

اعضای جدید خانواده Mac در کنفرانس اپل معرفی شدند

 دومین روز از آبان ماه امسال را می‌توان به عنوان روزی تاریخی برای طرفداران اپل محسوب نمود. معرفی ۳ محصول جدید در خانواده Mac و همچنین معرفی نسل چهارم آیپد و مدل کوچک آن در این شب، همان چیزی است که طرفداران اپل منتظر آن بوده‌اند.

اولین مدل معرفی شده در بین سبد نوت‌بوک‌ها و لپ‌تاپ‌های اپل، عضو جدیدی از خانواده MacBook Pro با صفحه نمایش ۱۳ اینچی از نوع ریتینا و رزولوشن فوق‌العاده ۱۶۰۰×۲۵۶۰ است. تراکم پیکسل‌ها در صفحه نمایش این مدل، ۲۲۷ پیکسل در هر اینچ است که این موضوع در کنار رزولوشن بالا، سبب می‌شود که از آن به عنوانی یکی از بهترین مدل‌های بازار در زمینه صفحه نمایش یاد کنیم. از دیگر برتری‌های این صفحه نمایش به نسبت مدل ۱۵ اینچی، می‌توان به ۲۹ درصد کنتراست بیشتر، میدان دید ۱۷۸ درجه‌ای و کاهش ۷۵ درصدی میزان انعکاس اشاره نمود.
به غیر از صفحه نمایش، این مدل در غالب موارد از همان قطعات به کار رفته در مدل ۱۵ اینچی MacBook Pro Reitina بهره می‌برد، البته وزن ۳.۵۷ پوند و ضخامت بسیار اندک ۰.۰۴ اینچ، ۲۰ درصد باریک‌تر از مدل ۱۵ اینچی شده است. پورت‌های USB 3 ،HDMI و Micro SD بخشی از ورودی‌های این نوت‌بوک باریک و سبک اپل محسوب می‌شوند.
در پشت ظاهر زیبای این نوت‌بوک، با دو سخت افزار متفاوت که قیمت‌های متفاوتی را نیز رقم می‌زنند مواجه هستیم. در مدل اول،‌ پردازنده دو هسته‌ای ۲.۵ گیگاهرتزی Core i5 را شاهد هستیم که عدم وجود کارت گرافیک جداگانه به همراه آن، کاربران را وادار به استفاده از کارت گرافیک HD 4000 به کار رفته در پردازنده اصلی می‌نماید. البته این موضوع بدون شک احتمال بروز مشکل در استفاده از برنامه‌های سنگین گرافیکی را افزایش خواهد داد. ۸ گیگابایت RAM و حافظه همراه ۱۲۸ گیگابایتی SSD از جمله دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری این نوت بوک محسوب می‌شود. مدل ۱۲۸ گیگابایتی ۱۶۹۹ دلار و مدل مشابه با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی قیمتی معادل ۱۹۹۹ دلار در بر خواهد داشت.
مدل دوم MacBook Pro با سایز ۱۳ اینچ، با پردازنده ۲.۹ گیگاهرتزیCore i7، حافظه همراه ۷۶۸ گیگابایتی و سخت‌افزاری مشابه همراه است و قیمتی بالاتر از مدل‌های قبلی دارد.
کنفرانس امشب اپل در کالیفرنیا، علاوه بر معرفی مدل‌‌های جدید MacBook با رونمایی از یکی از بهترین مدل‌های خانواده iMac نیز همراه شد. هشتمین عضو خانواده iMac، با لبه‌های ۵ میلی‌‌متری خود معنای حقیقی کلمه "باریک" را به نمایش می‌گذارد. 
این مدل در دو صفحه نمایش با اندازه‌های ۲۷ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ و صفحه نمایش ۲۱ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و میدان دید یکسان ۱۷۸ درجه عرضه می‌شوند. هر دوی این مدل‌ها از ماوس و کیبورد وایرلس، ۴ پورت USB 3.0 به همراه دو حافظه SSD و حافظه HDD بهره می‌برند. استفاده از دو حافطه در iMac که اپل آن‌را Fusion Drive نامیده است به گونه‌ای است که در حافظه‌های SSD سیستم‌عامل و برنامه‌ها و در نتیجه افزایش سرعت در اجرای آن‌ها و در حافظه‌های معمولی فایل‌های دیگر قرار داده خواهد شد.
مدل ۲۱ اینچی با پردازنده 2.7 گیگاهرتزی Core i5 یا Core i7، هشت گیگابایت RAM، حافظه ۱ ترابایتی و ۳ ترابایتی به انتخاب شما از قیمت ۱۲۹۹ دلار آغاز می‌شود. مدل ۲۷ اینچی نیز با سخت‌افزار مشابه از قیمت ۱۷۹۹ دلار به فروش خواهد رسید.
آخرین مدل معرفی شده از خانواده Mac‌ نیز مدل به روز شده Mac Mini بود که لیست محصولات کوچک اپل را با حضور خود تکمیل نمود. مک مینی در دو مدل پریمیوم با پردازنده چهارهسته‌ای ۲.۳ گیگاهرتزی Core i7، حافظه ۱ ترابایتی و ۴ گیگابایت RAM  و مدل معمولی با پردازنده دو هسته‌ای ۲.۵ گیگاهرتز، ۴ گیگابایت Ram و حافظه ۵۰۰ گیگابایتی عرضه خواهد شد. همچنین مدل دیگری از روی مدل پریمیوم با پردازنده چهارهسته‌ای ۲.۳ گیگاهرتز Core i7، حافظه ۱ ترابایت و سیستم عامل سرور OS X نیز معرفی شد.
مدل چهارهسته‌ای مک مینی با قیمت ۷۹۹ دلار، مدل دو هسته‌ای با قیمت ۵۹۹ دلار و مدل مختص سرور با قیمت ۹۹۹ دلار از امروز فروش خود را آغاز نموده‌اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->