<-PostCategory-> // 14:58 - دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:,

تلفن هوشمند اندرویدی با نمایشگر جوهر الکترونیک و شارژ باتری یک هفته ای

یکی از بزرگترین مشکلات تلفن های هوشمند امروزی، عمر باتری آنها است. زیرا به دلیل کارکردهای مختلف، حتی یک نیروگاه برق ۳۳۰۰ میلی آمپری همچون موتورولا ریزر مکس هم تقریبا نمی تواند بیش از یکی دو روز کاری را دوام بیاورد. اما اکنون شرکت Onyx راه حل تازه ای را برای این مشکل پیدا کرده است. اونیکس یکی از شرکت های خبره در استفاده از صفحات نمایش جوهر الکترونیک است که پیش از این کتابخوان های الکترونیک Bebook را عرضه کرده بود. 

حالا این شرکت توجه خود را معطوف به بازار اسمارت فون ها کرده و در حال کار بر روی یک مدل اندرویدی است. گفته می شود که باتری این دستگاه هوشمند با یک بار شارژ حداقل یک هفته شما را همراهی می کند. و این داستان گزینه ای جذاب برای افراد شاکی از نیاز روزانه تلفن های هوشمند به شارژ است. 

از آنجایی که در این اسمارت فون از تکنولوژی جوهر الکترونیک استفاده شده است، شما همه چیز را به صورت سیاه و سفید می بینید. اما این مزیت را هم نباید از یاد برد که صفحه های E Ink در نور مستقیم آفتاب هم به راحتی و کامل خوانده می شوند. البته سرعت بازسازی صفحه نسبتا کم چنین ابزاری ممکن است در باز شدن برنامه ها کمی شما را آزار دهد. ولی به هر حال شما گجتی جذاب از ادغام e-reader و تلفن همراه هوشمند خواهید داشت. 

در خصوص مشخصات سخت افزاری این محصول هنوز اطلاعات چندانی منتشر نشده و تنها می دانیم که صفحه نمایش از نوع لمسی خازنی است و از یک پردازنده ARM Cortex-A5 بهره می برد. در اینجا شما با یک اسمارت فون فوق سبک سرو کار خواهید داشت که کمی بیش از ۱۰۰ گرم وزن دارد. تا کنون از این اسمارت فون تنها یک دستگاه به عنوان مدل اولیه تولید شده و حتی هنوز نامی هم برای آن انتخاب نشده. ولی می دانیم که سال آینده باید منتظر ورود اسمارت فون جوهرالکترونیکی به بازار باشیم. 

نظر شما درباره چنین محصولی چیست؟ آیا خوانایی در نور خورشید، باتری یک هفته ای و امکان استفاده بالقوه به عنوان کتابخوان الکترونیک می تواند به اندازه کافی جذاب باشد؟ یا اینکه فقدان امکانات فراوان، همچون رنگ ها و ویدیو در این گجت، آن را بدل به محصولی شکست خورده خواهد کرد؟


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 14:57 - دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:,

عرضه دو گوشی جدید ایرانی تا هفته آینده

 به نقل از موبنا ، گوشی Sky جی ال ایکس که از جدیدترین های این برند ایرانی به شمار می آید با امکاناتی نظیر صفحه نمایش لمسی خازنی 5.3 اینجی ، پردازنده یک گیگاهرتزی ، آندروید 4 ، قابلیت ارتقاء حافظه داخلی تا 32 گیگابایت ، دوربین پنج مگاپیکسلی ، پشتیبانی از جی پی اس تولید شده است.

همچنین گوشی Snowy این برند نیز با امکاناتی نظیر صفحه نمایش لمسی 4 اینچی ، پردازنده یک گیگاهرتزی ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری پنچ مگاپیکسلی و قابلیت ارتقاء حافظه داخلی تا 32 گیگابایتی تولید شده است. دو مدل گوشی Sky و Snowy جی ال ایکس قابلیت پشتبانی از دو سیمکارت را دارد. براساس این گزارش تا زمان ورود نهایی این دو مدل گوشی به بازار قیمت آن مشخص نیست اما پیش بینی می شود این دو مدل گوشی زیر 500 هزار تومان باشد.


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 14:50 - دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:,

بررسی تخصصی آیفون 5

 همانطورکه آگاهی دارید اپل چهارشنبه 22 شهریور (12 سپتامبر 2012) طبق وعده خود محصولات جدید خود را به عموم  کاربران معرفی کرد. در این میان اپل از نسل جدید آیفون ( آیفون 5 )، نسل جدید آیپاد و نسل جدید نرم افزار و سیستم عامل خود آیتونز و iOS6 در کنفرانس رونمایی کرد. اپل در این کنفرانس با معرفی آیفون 5 و امکانات آن به همگان اثبات کرد که پیشرو در تکنولوژی است و سایرین از نردبان این شرکت برای ترقی بالا می روند. البته شاید دیدگاه بسیاری این نباشد. اما ما در این مقاله قصد داریم آیفون 5 را به طور کامل معرفی کنیم و امکانات آن را بررسی کنیم. به همین جهت با دسته بندی زیر به بررسی آیفون 5 خواهیم پرداخت.

ابعاد و وزن و ظاهر آیفون 5


اپل از نظر خود یک خانه تکانی اساسی در ابعاد و وزن آیفون 5 خود کرده است! به طوری که وزن آن 112 گرم، ارتفاع آن بلندتر (123.8 میلی متر) شده است. ولی در عرض آن تغییری ایجاد نشده است. به گفته اپل دلیل عدم تغییر عرض آیقون 5 آن است که کاربر به راحتی بتواند آن را با یک دست کنترل کند. از نکات مهم دیگر میزان ضخامت آیفون 5 است. آیفون 5 ضخامتی برابر 7.6 میلی متر دارد که به گفته اپل نازک ترین گوشی همراه این شرکت در تاریخ آن بوده است. به گفته اپل برای تغییر ضخامت جای بسیاری از قطعات در آیفون 5 تغییر کرده است. آیفون 5 در دو رنگ سفید و مشکی عرضه می شود.
در مورد ظاهر آیفون 5 هم می توان گفت به جز ظاهر جلوی گوشی ظاهر پشت آن تغییراتی اساسی دارد. به طوری که آیفون در هر رنگی دو رنگ را به کار برده است. به عنوان مثال رنگ مشکی و خاکستری برای پشت آن. طراحی شیشه و آلومینیومی آیفون 5، آن را جذاب تر از سایر رقبا کرده است
با توجه به مطالب فوق آیفون 5 از سایر رقبایش سبک تر است و کاربر برای حمل و کنترل آن با یک دست هم می تواند انجام دهد. این نکته ای است که طیف وسیعی از کاربران به آن توجه خواهند کرد که نشان می دهد اپل به کاربرانش اهمیت زیادی می دهد.
پردازنده و مشخصات فنی
شرکت اپل در آیفون 5 از چیپ پردازشگر A6 استفاده کرده است. این در حالی است که در آیفون 4S این چیپ A5 بود. چیپ A6 قادر است تا 2.1 برابر در اجرای برنامه ها، 1.7 برابر در اجرای فایل های متنی و ذخیره تصاویر و 1.9 برابر در اجرای موسیقی سریع تر عمل می کند. همچنین این چیپ در پردازش تصویری بازی ها قدرتمندتر از A5 است. اپل برای اثبات این موضوع از نماینده شرکت EA برای اجرای بازی Real Racing 3 برروی آیفون 5 دعوت کرد. این بازی دارای گرافیک فوق العاده بالا و سایه ها و انعکاس های بسیاری است. و آیفون 5 به خوبی از پس اجرای زیبای آن برآمد.
نمایشگر آیفون 5


اپل بعد از سال ها با تغییر ابعاد آیفون صفحه نمایشگر آن را نیز از 3.5 اینچ به 4 اینچ ارتقا داده است. این نمایشگر از نوع جدید نمایشگر به کار برده در محصولات اپل یعنی رتینا است و رزولوشن آن 1136 در 640 است و در هر اینچ آن 326 پیکسل گنجانده شده است که تعداد پیکسل ها نسبت به نسخه 4 و 4S آیفون تغییری نداشته است. بنابراین با بزرگتر شدن صفحه قظعاً نحوه قرارگیری آیکون ها نیز از 4 ردیف به 5 ردیف تغییر کرده است. اپل البته گفته است اپلیکیشن های قدیمی در این نمایشگر به اندازه 3.5 اینچ نمایش داده خواهند شد (بالا و پایین تصویر مشکی)، و به توسعه دهندگان اپلیکیشن ها گفته باید برنامه های خود را سازگار با این نمایشگر کنند. به دلیل کاهش ضخامت آیفون صخامت صفحه آن بسیار کوچکتر شده است.
امکانات ارتباطی
در آیفون 5 امکان ارتباطی 4G LTE قرار داده شده است که برای ارتباطات مخابراتی طراحی گردیده است. همچنین برای افزایش توان آنتن دهی تلفن، آنتن داینامیک در آن قرار گرفته است. اما در مورد ارتباطات وای فای چیپ جدید استفاده شده در آیفون 5 یا همان Ultra Fast Wireless یک تکنولوژی جدید ارائه شده توسط شرکت اپل است. سیستم وای فای آیفون 5 از استاندارد های a,b,n,g پشتیبانی می کند و دارای دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز است که به گفته اپل سرعت تبادل اطلاعات را تا 150 مگابایت بر ثانیه می رساند. آیفون 5 مانند آیفون 4S دارای نسخه 4 بلوتوث است. همانطور که متوجه شده اید در آیفون 5 نیز خبری از تکنولوژی NFC نیست و البته با فراگیر نشدن این تکنولوژی در دیگر گجت نمی توانیم این را یک ضعف برای آیفون جدید بدانیم.
آیفون 5 از میکرو سیم کارت های حال حاضر پشتیبانی پشتیبانی نمی کند و سیم کارت آن نانو سیم کارت است. البته همین سیستم کارت فعلی خود را نیز می توانید به نانو سیم کارت تبدیل کنید به صورت دستی اما به دلیل پر خطر بودن این کار پیشنهاد می کنیم تا عرضه دستگاه تبدیل در بازار ایران صبر کنید.


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 14:41 - دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:,

آموزش نصب iOS 6 – نسخه نهایی و رسمی اپل

iOS 6 نسحه جدید سیستم عامل اپل طبق وعده اپل منتشر شده است. تا قبل از این نسخه ی بتا و GM آن ارائه شده بود و بالاخره نسخه نهایی آن نیز منتشر شد. قبل از این در تورتک در مقاله ای به معرفی ویژگی های iOS6 پرداختیم و از طرفی در مقاله ای دیگر آموزش بروزرسانی به iOS6 نیز ارائه شد. اما لازم دیدیم با ارائه نسخه نهایی و رسمی باز هم این مطلب را جامع در اختیار مخاطبان تورتک قرار دهیم. ما در اینجا قصد داریم، آموزش نصب iOS 6 را برروی آی دیوایس ها به صورت مرحله به مرحله و تصویری ارائه دهیم.
دستگاه های سازگار با iOS 6 کدام اند؟
از میان آی دیوایس هایی که شرکت اپل آنها را برای عموم کاربران ارائه کرده است دستگاه های زیر با iOS 6 سازگار هستند.
  • آیفون 4S
  • آیفون 4
  • آیفون 3GS
  • آیپد جدید
  • آیپد 2
  • آیپاد تاچ نسل چهارم
اگر شما دارای یکی از دستگاه های فوق هستید ادامه مطلب را که آموزش نصب iOS 6 است، دنبال کنید.
چند نکته قبل از نصب
دوستان و علاقه مندان سیستم عامل اپل دقت داشته باشند که طبق گفته ی سیدیا برای iOS 6 جیلبریکی پایدار وجود ندارد. بنابراین اگر آی دیوایسی جیلبریک شده می خواهید صبر کنید تا جیلبریکی پایدار برای آن عرضه شود.
اگر آیفون آنلاک دارید که مشکلی وجود ندارد. اما اگر آیفونی لاک دارید و آن را آنلاک کرده اید اقدام به بروزرسانی نکنید زیرا دستگاه شما لاک شده و در شناسایی سیم کارت دچار مشکل خواهید شد.
آموزش نصب iOS 6
مرحله اول – برای شروع ابتدا باید آخرین نسخه نرم افزار مدیریت آی دیوایس، آیتونز را از سایت شرکت اپل دانلود کنید و سپس آن را نصب کنید.
مرحله دوم – در این مرحله باید فایل نصب سیستم عامل اپل با پسوند ipsw. را از لینک های زیر دانلود کنید. دقت کنید که iOS 6 را مطابق نوع آی دیوایس خود انتخاب کرده و دانلود کنید. در غیر اینصورت هنگام نصب یا پیغام خطا خواهید دید و یا اینکه در ادامه دچار مشکل خواهید شد.

مرحله سوم – پس از دانلود این سیستم عامل باید، آی دیوایس خود را به کامپیوترتان متصل کنید سپس نرم افزار آیتونز را باز کنید و منتظر بمانید این نرم افزار دستگاه شما را شناسایی کند. در اینجا می خواهیم از آی دیوایس یک نسخه پشتیبان بگیریم تا نسخه ای از اطلاعاتمان را داشته باشیم. پس برروی نام آی دیوایس خود راست کلیک کرده و گزینه Back Up را انتخاب کنید.

مرحله چهارم – در صفحه اصلی نرم افزار آیتونز (زبانه Summary) پس از گرفتن کلید Shift از روی صفحه کلید برروی دکمه Restore کلیک کنید. در مک کلید Shift همان Option است.

مرحله پنجم – پس از طی مرحله ی چهارم؛ آیتونز از شما جای فایل نصب را می خواهد. به این ترتیب باید به شاخه ای از کامپیوتر خود بروید که فایل نصب iOS 6 را ذخیره کرده اید و آن را انتخاب کنید.
پس از آن آیتونز ابتدا فایل نصب را خارج سازی می کند و مراحل نصب و بروزرسانی آی دیوایس شما را انجام خواهد داد. پس از اتمام نصب شما باید در آیتونز هنگام اتمام مراحل نصب ؛ انتخاب کنید که آیتونز نسخه پشتیبانی را که در مرحله سوم گرفته اید را برروی آی دیوایس تان نصب کند. به این ترتیب می توانید از سیستم عامل جدید اپل استفاده کنید و لذت ببرید.


 


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 14:35 - دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:,

فعال کردن زبان فارسی در iOS 6

 یکی از خواسته های برخی از کاربران داشتن اینترفیس یا همان رابط کاربری فارسی در تلفن همراه است. که در برخی از گوشی ها این امکان وجود دارد و در برخی خیر. در این میان گوشی های هوشمند هم برای ارائه خدمات فارسی به کاربران فارسی زبان اقداماتی کرده اند. به عنوان مثال در بعضی از گوشی های اندرویدی اینترفیس فارسی، صفحه کلید فارسی و … وجود دارد. اما در آیفون چنین امکانی تا منتشر نشدن iOS 6 وجود نداشت.

iOS 5.1.1 از زبان عربی پشتیبانی می کرد اما زبان فارسی را در خود نداشت و اغلب کاربران از زبان انگلیسی استفاده می کردند. اما اپل برای کاربران فارسی زبانش اقدامی جالب انجام داده است و در نسخه جدید سیستم عاملش، iOS 6 برخی از امکانات زبان فارسی را در قسمت تنظیمات ناحیه ای گنجانده است. ما در این مقاله به آموزش فعال کردن زبان فارسی در iOS 6 خواهیم پرداخت. البته اگر هنوز آیفون و یا دیگر دستگاه اپل خود را به iOS6 بروزرسانی نکرده اید می توانید از آموزش نصب iOS 6 – نسخه نهایی و رسمی اپل استفاده کنید.
فارسی سازی iOS 6 چه قسمت هایی را شامل میشود
به دلیل نوپا بودن این طرح جدید انتظار نمی رفت که زبان کلیه ی منوهای آی دیوایس در iOS 6 به معادل فارسی تبدیل شود و این طور هم نشد. اما با فعال کردن زبان فارسی ، تمامی اعداد دستگاه شما و دفترچه تاریخ آیفون به صورت فارسی در خواهد آمد. برای واضح تر شدن این موضوع مثالی می آورم. در صفحه لاک اسکرین ساعت و تاریخ به فارسی نوشته می شود. دامنه ی ir. به دکمه ی “.” صفحه کلید شما اضافه می شود. به جای نوشتن مثلاً Monday یا Yesterday جلو پیام ها از معادل فارسی دوشنبه یا دیروز استفاده می شود و …
چگونه زبان فارسی در iOS 6 را فعال کنیم؟
مرحله اول – برای این کار همانطور که از ابتدا مطالعه کردید اگر هم اکنون دستگاه شما مجهز به iOS6 نیست باید سیستم عامل آی دیوایس خود را به iOS 6 بروزرسانی کنید که ما آموزش نصب iOS 6 را در مقاله ای برای شما کاربران عزیز به همراه لینک های دانلود ارائه دادیم.
مرحله دوم - به منوی General دستگاه خود رفته و از پایین صفحه گزینه ی International را انتخاب نمایید.


مرحله سوم - در منوی International برروی گزینه ی Region Format رفته و آن را انتخاب کنید و از میان فرمت های ارائه شده پلتفرم Persian را انتخاب کنید.

مرحله چهارم - پس از انتخاب ناحیه Persian در لیست ارائه شده ، کشور ایران را انتخاب کنید.
به این ترتیب با تغییر تنظیمات ناحیه ای دستگاه، اعداد و ساختار نمایش تقویم را به فارسی تبدیل می کنید. امیدواریم در نسخه بعدی iOS اپل زبان فارسی را به قسمت Language نیز اضافه کند، زیرا با اضافه شدن این امکان هنوز هم جای خالی این زبان و صفحه کلیدش در آیفون و سایر آی دیوایس ها خالی است.


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

صفحه قبل 1 ... 28 29 30 31 32 ... 43 صفحه بعد