یادی از نوکیا
<-PostCategory-> // 17:13 - شنبه 6 آبان 1391برچسب:,

یادی از نوکیا

 روز گذشته از گزارش مالی فصل سوم سامسونگ و جهش فوق العاده تقریبا ۱۰۰ درصدی آن نسبت به سال ۲۰۱۱ گفتیم. اما نکته ای که نباید فراموش شود، غلبه سامسونگ بر نوکیا و کسب عنوان بزرگترین فروشنده موبایل دنیا برای سومین فصل متوالی است. اکنون سامسونگ بیش از 23.7 درصد بازار موبایل دنیا را در دست دارد. نوکیا پس از عبور از موتورولا، بیش از ۱۴ سال سلطان بلامنازع صنعت موبایل دنیا بود، اما در سه ماهه اول سال ۲۰۱۲ این عنوان را به سامسونگ واگذار کرد و دیگر نتوانست آن را پس بگیرد. 


اکنون در رده بندی میزان فروش موبایل دنیا در سه ماهه سوم ۲۰۱۲، سامسونگ در جایگاه نخست قرار گرفته و نوکیا به مقام دوم رضایت داده است. سکوی سوم هم در اختیار اپل است. طبق گزارش IDC سامسونگ در فصل سوم 105.4 میلیون تلفن همراه فروخته است، که این میزان رشد ۲۱ درصدی نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۱ را نشان می دهد. اکنون سهم جهانی سامسونگ از بازار موبایل 23.7 درصد است که نسبت به سال گذشته 3.6 درصد بهبود یافته است.

 
البته در بازار اسمارت فون یا تلفن های هوشمند هم داستان بر همین پایه می چرخد و سامسونگ به یکه تازی خود ادامه داده است. این شرکت با سهم 31.3 درصدی از بازار اسمارت فون های دنیا، در مقام اول ایستاده است. جالب اینجا است که برخی شرکت های تحقیقاتی دیگر از جمله Strategy Analytics سهم سامسونگ از بازار اسمارت فون را بیش از این و در حد 35 درصد می دانند. 

این میزان تقریبا دو برابر بیشتر از سهم نفر دوم جدول فروش اسمارت فون ها است. اپل با سهم ۱۵ درصدی (و بدون رشد نسبت به سال گذشته) جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. بخش شگفت انگیز بازار اسمارت فون فصل سوم ۲۰۱۲، سقوط نوکیا به رتبه ششم جدول است. این موضوع باعث شده شرکت RIM سازنده اسمارت فون های بلک بری بتواند خود را یک پله بالا کشیده و در جمع ۵ فروشنده برتر اسمارت فون دنیا خودنمایی کند. 

نوکیا در سه ماهه سوم امسال 82.9 دستگاه موبایل فروخته است که با سقوط 22.2 درصدی، سهم 18.7 درصدی بازار را برایش رقم زده. سهم اپل هم در بازار کلی تلفن همراه جهان 6.1 درصد است که با این فروش مقام سوم را به دست آورده است. نفر چهارم این گروه هم ال جی با سهم بازار 3.1 درصدی است.
 
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->