<-PostCategory-> // 14:39 - دو شنبه 4 دی 1391برچسب:,

محافظت از WiFi و نمایش سیستم متصل شده توسط WiFi Guard

 تکنولوژی WiFi این روزها به محبوب ترین روش انتقال داده و اتصال سیستم مختلف به صورت بی‌سیم تبدیل شده است و بسیاری از کاربران این روزها برای اتصال دستگاه خود به مودم ADSL و اینترنت پر سرعت از این تکنولوژی استفاده می کنند. اما با وجود تمامی راه کارهای امنیتی و آنتی ویروس ارائه شده برای محافظت و جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به این گونه از شبکه ها باز هم نمی توانیم مطمئن باشیم که شبکه ما توسط افراد دیگر مورد نفوذ قرار نگرفته است و یا اینکه رمز عبور اتصال به WiFi ما توسط فرد دیگری شناسایی نشده باشد.

یکی از راه کار منطقی برای محافظت از شبکه مبتنی بر WiFi نظارت (Monitoring) دائمی سیستم هایی است که به شبکه خانگی و اداری ما متصل شده اند و در صورت شناسایی دستگاه غیر مجاز، قطع ارتباط آن ها با این گونه از شبکه ها است. در این آموزش از سایت تورتک با نرم افزار رایگان WiFi Guard آشنا می شویم که به شما امکان می دهد بدون نیاز به دانش شبکه نظارت دقیقی را بر روی شبکه بی سیم کوچک خود داشته باشید.


آشنایی با برنامه WiFi Guard و چگونگی استفاده از آن

برنامه رایگان WiFi Guard با شناسایی دستگاه هایی که با درخواست IP به شبکه WiFi فعلی شما متصل شده اند آن ها را برای شما نمایش می دهد و در کنار آن امکانات کاربردی را برای محافظت و نظارت دائمی از WiFi در اختیار شما قرار می دهد که در لیست زیر با آن ها آشنا می شویم.

  1. این برنامه به صورت خودکار به تمامی دستگاه متصل به شبکه شما را پینگ (Ping) ارسال می کند و از این طریق قابلیت نمایش تمامی دستگاه در دسترس را محیا می کند.
  2. در صورتی که پاسخ پینگ ارسال شده توسط WiFi Guard به دیگر سیستم ها دریافت نگردد این برنامه این موضوع را به شما اطلاع می دهد تا مشکلات احتمالی را بر طرف کنید.
  3. با توجه به نیاز شما WiFi Guard در بازه های زمانی تعیین شده مثلاً هر 10 دقیقه یکبار می تواند عملیات شناسایی دستگاه متصل شده را به صورت خودکار انجام دهد.
  4. در صورت اتصال یک دستگاه ناشناخته یا جدید به شبکه این برنامه به شما یک پیغام هشدار نمایش می دهد.
  5. پس از شناسایی هر دستگاه با کلیک بر روی آن و تیک دار کردن گزینه I know this computer or device می توانید آن دستگاه را به لیست دستگاه مجاز برای دسترسی به شبکه بی سیم خود اضافه کنید و همچنین با نوشتن پیام جداگانه در اتصال بعدی آن دستگاه به سادگی عملیات شناسایی را انجام دهید.
  6. در این برنامه آدرس IP، آدرس Mac و نام کاربری سیستم های متصل شده نمایش داده می شود که از این طریق می توانید به اطلاعات کامل تری درباره آن دستگاه دسترسی پیدا کنید.
  7. و …

برای استفاده از WiFi Guard تنها کافی است آن را از طریق لینک موجود در پایین همین آموزش دانلود کنید و پس از دانلود آن را اجرا کنید. همان طور که مشاهده می کنید این برنامه به صورت کامل قابل حمل (Portable) است و نیاز به نصب کردن آن بر روی ویندوز شما وجود ندارد پس می توانید از آن یک نسخه در درایو USB خود نگهداری کنید تا در هر جایی استفاده کنید.
دانلود برنامه WiFi Guard
تعداد دریافت: 281
سازگاری: این برنامه بر روی تمامی سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس نسخه 32 و 64 بیتی قابل استفاده است.
لینک دانلود: SoftPerfect WiFi Guard


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 14:33 - دو شنبه 4 دی 1391برچسب:,

آموزش نصب برنامه و بازی گوشی ویندوز فون به صورت دستی

 یکی از خبرهای خوشحال کننده برای کاربران گوشی هوشمند مجهز به ویندوز فون 8 امکان استفاده از SD Card بر روی گوشی موبایل بود که در چند ماه اخیر به صورت عمومی انتشار یافت. البته SD Card تنها وظیفه نگهداری فایل تصویری و صوتی شما را نخواهند داشت و با استفاده از App مدیریت فایل و یا همان File Manager انتشار یافته برای این نسخه توانایی استفاده از آن‌ها برای جا به جایی هرگونه فایلی را خواهید داشت. یکی از دیگر قابلیت‌های اضافه شده به این نسخه از ویندوز فون امکان نصب برنامه و بازی انتشار یافته برای این سیستم عامل از روی SD Card و یا همان حافظه جانبی گوشی است که به شما امکان نصب فایل XAP که در حقیقت فایل نصاب برنامه و بازی ویندوز فون هستند را خواهد داد.

با استفاده از این امکان بدون نیاز به دسترسی به ارتباط WiFi و اینترنت پر سرعت بر روی گوشی موبایل خود می‌توانید فایل XAP مربوط به App سنگین را توسط سیستم شخصی خود و یا دیگر دستگاه دانلود کرده و پس از انتقال آن به حافظه جانبی گوشی خود از آن‌ها استفاده کنید. با توجه به این امکان به زودی شاهد صدها سایت و سرویس دیگر نیز خواهیم بود که در آن‌ها برنامه و بازی ویندوز فون معرفی شده و به صورت مستقیم می‌توانید از آن‌ها فایل XAP را دانلود کرده و بر روی دستگاه خود نصب کنید. توجه داشته باشید در نسخه های قبلی ویندوز فون نیز این امکان وجود داشت اما برای استفاده از آن نیاز به دست‌کاری در فایل سیستمی و استفاده از App اضافی وجود داشت.

چگونگی دانلود فایل XAP از Windows Phone Store

Windows Phone Store را می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین مرجع برنامه و بازی‌های مخصوص گوشی ویندوز فون معرفی کرد که با انتشار ویندوز فون 8 امکان دانلود فایل XAP برنامه‌ها و نصب آن‌ها بر روی گوشی خود به صورت دستی فراهم شده است. برای شروع کافی است با استفاده از مرورگر وب کامپیوتر خود به آدرس http://www.windowsphone.com/store مراجعه کنید و بازی و یا برنامه مورد نظر خود را با استفاده از کادر جستجوی این سرویس و یا موارد پیشنهاد شده انتخاب کنید. پس از باز کردن هر یک از App معرفی شده در این سرویس همانند تصویر زیر با کلیک بر روی گزینه “Download and install manually” فایل XAP آن برنامه یا بازی را دانلود کنید.

پس از کلیک بر روی این گزینه بدون نیاز به وارد شدن به حساب کاربری خود و یا هر گونه احراز هویتی بر خلاف فروشگاه آیتونز و یا Google Play فایل XAP مورد نظر شما بر روی سیستم شما دانلود می‌شود. سپس با اتصال SD Card گوشی خود به سیستم از طریق هرگونه Card Reader فایل دانلود شده را به حافظه جانبی گوشی خود انتقال دهید و دوباره SD Card را به گوشی خود وارد کنید.
در نهایت نیز با مراجعه به بخش WP Store hub و یا همان Marketplace از طریق منوی اصلی گوشی خود و انتخاب گزینه SD card تمامی فایل XAP موجود در حافظه جانبی گوشی شما به نمایش در می‌آید که برای نصب و استفاده از آن‌ها حال نیاز است که مایکروسافت آن‌ها را از لحاظ وجود نداشت بد افزارها و کدهای مخرب تائید کند. برای این منظور نیز مطمئن شوید که با گوشی خود به اینترنت متصل هستید (به اینترنت پر سرعت نیازی نیست) و سپس گزینه correct فایل XAP مورد نظر را لمس کنید.
توجه داشته باشید در صورتی که App مورد نظر شما به صورت غیر رایگان در Windows Phone Store انتشار یافته باشد نسخه آزمایشی آن بر روی دستگاه شما نصب می‌شود و برای استفاده از نسخه کامل و بدون محدود


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 14:31 - دو شنبه 4 دی 1391برچسب:,

تعداد App ویندوز 8 در Windows Store چقدر است؟

 به نظر شما تا کنون چند App برای ویندوز 8 در Windows Store توسط توسعه دهندگان و تولید کنندگان نرم افزار در سراسر جهان انتشار یافته است؟ مسئولین شرکت مایکروسافت در تمامی گفته های خود از عبارت “tons of apps” و یا همان هزاران App استفاده می‌کنند اما وقعاً تعداد App انتشار یافته برای این نسخه از سیستم عامل ویندوز چقدر است؟ در این نوشته از تورتک با به‌کارگیری چند ترفند ساده سعی می‌کنیم تعداد این برنامه‌ها و بازی‌های سازگار با محیط Windows 8 و Windows RT که به آن‌ها Modern UI style Apps، Windows 8 style apps و یا Windows Store apps نیز می‌گویند را بدست آوریم


استفاده از موتور جستجوگر برای تعیین تعداد App های انتشار یافته

برای بدست آوردن تعداد App منتشر شده برای محیط مدرن ویندوز 8 بد نیست سری به موتور جستجوگر مانند گوگل و یا موتور جستجوگر مایکروسافت با نام بینگ (Bing) بزنیم. ابتدا با مراجعه به گوگل و جستجوی عبارت زیر سعی کرده‌ایم تعداد صفحات ایندکس شده توسط این موتور جستجوگر که مربوط به App با زبان انگلیسی هستند را بدست آوریم که در نتیجه می‌توانیم بگوییم که تا کنون ۶۰۸۰۰ برنامه و بازی در Windows Store انتشار یافته است.

1
inurl:http://apps.microsoft.com/webpdp/en-us

اما با مشاهده چند صفحه از نتایج نمایش داده شده توسط گوگل برای این جستجو متوجه وجود صفحات تکراری خواهید شد که این امر به دلیل مشکل در ساختار صفحات نسخه آنلاین Windows Store مایکروسافت و ثبت چند باره آن در موتورهای جستجوگر است.

استفاده از نقشه سایت مایکروسافت Windows Store

اما راه حلی بهتر برای محاسبه تعداد App های موجود در Windows Store استفاده از فایل نقشه سایت (Site Map) این سرویس است که گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر نیز برای ثبت App جدید در پایگاه داده های خود از آن استفاده می‌کنید. با مراجعه به آدرس زیر توانایی دسترسی به فایل اصلی نقشه سایت این سرویس از مایکروسافت را خواهید داشت که شامل آدرس فایل‌های تکه تکه شده Site Map به دلیل تعداد بالا هستند.

1
http://apps.microsoft.com/webpdp/sitemap_index.xml

اما با چسباندن این فایل‌ها به یکدیگر در نهایت ما یک لیست با ۱۷۰۴۱ آدرس بدست آوردیم که می‌توانید آن در فایل Windows Store Site Map مشاهده کنید. توجه داشته باشید این فایل در ۱۳۹۱/۹/۲۰ تهیه شده است و برای بدست آوردن مقدار دقیق در هر زمان می‌توانید از آدرس فایل نقشه سایت اصلی استفاده کنید.

 


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 15:11 - یک شنبه 3 دی 1391برچسب:,

محکومیت نارنجی

 سامسونگ به تازگی گوشی گلکسی اس 3 خود را معرفی کرده است اما دنیای تکنولوژی از حرکت باز نمی‌ایستد و همانطور که شاهد بودیم در همین فرصت کمی که از معرفی گلکسی اس 3 گذشت شاهد حضور تکنولوژی‌های جدیدی بسیار زیادی بودیم بنابریان شاید زیاد بی دلیل هم نباشد ککه سامسونگ برای باقی ماندن در این گوشی رقابت بخواهد زودتر از موعد گلکسی اس 4 خود را معرفی کند.

 

به گزارش جی اس ام شایعات هر روز در مورد این گوشی نسل چهارم کهکشانی‌ها داغتر می‌شود، ما برای شما تمام این شایعات را در اینجا جمع کردیم که به احتمال خیلی قوی احتمال تبدیل شدن این شایعات به واقعیت وجود دارد:

 

1 – گوشی بعدی گلکسی به صفحه نمایش 1080p با کیفیت فول اچ دی مجهز خواهد بود که با توجه به معرفی گوشی‌های فول اچ دی که در این ماه اخیر شاهد آن‌ها بودیم این امر بسیار محتمل است. اما این شیشه نشکن نخواهد بود.

 

2 – صفحه نمایش این گوشی 5 اینچی خواهد بود، بر طبق روالی که سامسونگ داشته است و هر نسل از گوشی‌های گلکسی آن صفحه نمایش بزرگتر از نسل قبل داشته‌اند این انر نیز بسیار محتمل است.

 

3 – دوربین گوشی 13 مگاپیکسل خواهد بود، با توجه به اینکه در دو نسل از گوشی‌های گلکسی اس یعنی گلکسی اس 3 و گلکسی اس 2 سامسونگ از دوربین 8 مگاپیکسلی استفاده کرده است بعید به نظر می‌آید که در این نسل نیز دوربین 8 مگاپیکسلی به کار برده شود.

 

4 – پردازشگر این گوشی باید یک پردازنده 4 هسته‌ای Cortex A15 خواهد بود که تنها 28 نانومتر خواهد بود و سرعتی برابر 2 گیگاهرتز را به همراه خواهد داشت.

 

5 – و در آخر اینکه به نظر می‌آید این کهکشانی نسل چهارم سامسونگ در آپریل 2013 ( فروردین 91) به بازارها عرضه شود.

 

نظر شما چیست، کدامیک از این احتمالات به واقعیت نزدیک‌تر هستند؟


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

<-PostCategory-> // 15:9 - یک شنبه 3 دی 1391برچسب:,

نکسوس 7 در اردیبهشت ماه

 

گوگل در سال 2013 نیز به سنت هر ساله، کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O خود را در سانفرانسیسکو و این بار کمی زودتر برگزار خواهد کرد. تاریخ این همایش 25 تا 27 اردیبهشت 1392 تعیین شده که شاید برای جبران کنفرانس لغو شده قبلی (به خاطر طوفان سندی) باشد. 

Google I/O معمولاً طی چند روز برگزار می شود و گوگل از آن برای رونمایی از سخت افزار و نرم افزار های جدید خود استفاده می کند. حتماً به خاطر دارید که در کنفرانس قبلی تبلت نکسوس 7 به همراه اندروید 4.1 معرفی شد، بنابراین شاید منطقی باشد که منتظر رونمایی از نکسوس 7 دوم و اندروید 5 در کنفرانس بعدی باشیم. 

ابتدا اندروید 5؛ می دانیم که نسخه بعدی اندروید، پای لیمو ترش به احتمال زیاد در Google I/O سال 2013 رونمایی خواهد شد. شایعات قبلی نیز خبر از تست آن بر روی تلفنی از سونی می دادند (البته ایکس فون موترولا نیز هست ولی به احتمال زیاد، ایکس فون در قالب برند نکسوس عرضه نخواهد شد.) اما یکی از احتمالات هم معرفی اندروید 5 همراه با با نکسوس 7 جدید است. 

و اما تبلت جدید؛ گفته می شود که گوگل با همکاری ایسوس در حال توسعه نسل دوم نکسوس 7 است. کارخانه دسر سازی اندروید به همراه کمپانی موفق ایسوس دارند نسخه ای باریک تر را برای نسل دوم این تبلت بسیار موفق آماده می کنند. قرار است فناوری LCD متعلق به ایسوس که در نکسوس 7 اول به کار رفته بود، با نسل جدید نمایشگرهای لمسی یعنی GFF (مخفف glass-film-film) که کمپانی چینی O-Film می سازد، جایگزین شود، البته اگر خطوط تولید به موقع آماده شوند. 

این تغییر فناوری به کاهش هزینه ها نیز کمک خواهد کرد و انتظار می رود که دستگاه جدید با قیمتی بین 129 تا 149 دلار ارائه شود، هر چند قیمت 99 دلار هم بر سر زبان ها هست اما به راستی بیش از حد عالی است که بخواهد واقعیت پیدا کند. تکنولوژی GFF علاوه بر کاهش هزینه کمک خواهد کرد تا مشکلات نمایشگر نسل اول این محصول نیز رفع شود که از آنها می توان به شبح تصویر (باقی ماندن شبح تصویر قبلی بر روی تصویر جدید) و کنتراست نه چندان خوب اشاره کرد. 

ایسوس در ماه های گذشته به کرات "ساخت نکسوس 7 با قیمت 99 دلار" را تکذیب کرده. اما به هر حال حتی با شرط حفظ قیمت قبلی یا کاهش در حد 25 یا 50 دلار، باز هم نکسوس 7 جدید که باریک تر و سبک تر از نسل قبلی خواهد بود، تقاضای بسیار خوبی خواهد داشت. شما موافق نیستید؟ 


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 43 صفحه بعد